Miras intikali için gereken belgeler neler? Adım adım Miras intikali için izlenmesi gereken yol!
Tapu ve Kadastro müdürlüğü vatandaşların merak ettiği sorulara yanıt veriyor. Miras intikali için gereken belgeler? İşte sorunun yanıtı...
Tapu ve Kadastro Müdürlüğü, miras intikali için gereken belgelerin ne olduğunu ve nasıl bir yol izlenmesi gerektiğini açıkladı.
Miras intikali için gereken belgeler:
Kimlik Belgesi (Taraflara, varsa temsilcilerine ait) (Yabancılar için kendi ülkesince düzenlenmiş kimlik belgesi veya pasaport)
İşlemde temsil var ise temsil belgesi (vasi kararı, vekâletname vb.)
Veraset Belgesi (Sulh Hukuk Mahkemesinden veya Noterden alınan aslı veya onaylı örneği) ( yurt dışındaki mahkemelerden alınmış veraset belgelerinin Tapu Kanununun 37. maddesi gereği Türk mahkemelerince onaylanmış olması gerekir.)
Zorunlu Deprem Sigortası poliçesi (DASK) (Bina vasıflı taşınmazlarda)
Miras intikali için izlenmesi gereken yol
Sulh Hukuk Mahkemesi ya da Noterden alınan veraset belgesi ile birlikte yukarıda yazılı belgeleri tamamlayarak Web tapudan varislerden biri tarafından başvuru yapılıp, Tapu Müdürlüğünce Döner Sermaye ücreti sms olarak bildirilecek, ücret yatırıldıktan sonra, Tapu Müdürlüğünce verilen randevu saatinde, ilgili tapu müdürlüğüne gidilerek imza aşaması tamamlanıp işlem gerçekleştirilecektir.