Kelebek'in yeni yolculuğu

Türkiye'nin en köklü kuruluşları arasında yer alan KELEBEK, kitlesel ve küresel bir marka olma hedefiyle çıkılan yeni KELEBEK yolculuğunu bir basın toplantısıyla duyurdu.

Basın mensuplarının yanı sıra, bayilerinin ve iş paydaşlarının katıldığı toplantıda, 2019 değerlendirmelerinin ve 2020 yılı hedeflerinin paylaşılmasının ardından, KELEBEK'in yepyeni reklam filmi ilk kez izlendi. 

1935 yılında Mustafa Kemal Atatürk'ün imzasıyla, ilk yerli uçakların kanatları için kontrplak üretmek amacıyla İstanbul Haliç'te kurulan KELEBEK, Türkiye'nin ilk modüler mobilya markası olmanın sorumluluğuyla ve başarılı geçmişinden aldığı güçle, 2020 yılını kitlesel ve küresel bir marka olma hedefiyle karşılıyor. 

Marka CEO'su Davut Doğan, basın toplantısında yaptığı konuşmada, KELEBEK'in 2019 yılında ulaştığı 120 mağaza sayısını 5 yıl içerisinde, yurtiçi ve dışında 400'e ulaştırmayı hedeflediklerini belirtti.  

Her ilde bir KELEBEK mağazası olmasını arzuladıklarını sözlerine ekleyen Davut Doğan, ulaşılabilir fiyatlarla, kaliteden taviz vermeden, ölçek büyüklüğü ve AR-GE çalışmalarıyla bu hedeflerine doğru emin adımlarla yürüdüklerini sözlerine ekledi. 

2019 yılının tüm zorluklarına rağmen, hedeflere ulaşma yolunda fırsatları da beraberinde sunan bir yıl olduğunu kaydeden Doğan, yıl sonuna kadar mağaza açılışlarını sürdüreceklerini paylaştı. Bugün Azerbaycan, Libya, S.Arabistan, Kuzey Irak, Avusturya, KKTC, Malta, Sri Lanka, Hindistan ve son olarak Maritius ve Katar'ın katılmasıyla 11 ülkede toplam 16 noktada yer alan KELEBEK'in 5 yıl içerisinde yurtdışında 60 mağazaya çıkmayı hedeflediklerini paylaştı.  

KELEBEK markası özelinde yapılan AR-GE çalışmalarıyla tüm sektöre faydalı olabilecek projeler üzerinde çalıştıklarının altını çizen Doğan, "Yapay zeka ile talep tahminleme ve fabrika stok optimizasyonu" isimli proje ile Tubitak'la birlikte çalışmanın haklı gururunu yaşadıklarını sözlerine ekledi.  

Diğer markaların yanı sıra, 2018 yılında, grup bünyesinde kurulan ve bugün 350'ye yakın yurtiçi ve yurtdışı mağazada satışı gerçekleşen yatak markası Lova'nın da grup bünyesinde hızla yol aldığını belirten Doğan, bu alanda yaptıkları yatırımlarla, Türkiye'nin en kaliteli yatakları yaptıklarını sözlerine ekledi. Grup bünyesinde, yine 2018 yılında açılan RUUM STORE isimli e-ticaret sitesinin de hızla yoluna devam ettiğini paylaştı.  

Doğan, konuşmasında bugün 269 Milyon TL tutarındaki sermayesi ile gücüne katlayarak yoluna devam ettiğinin altını çizerken, ülke ve şirket olarak geçirilen zorlu dönemlerin geçici olduğuna inandığını bir defa daha vurguladı. Şirketin kurumsal yapısını destekleyerek devam ettikleri yolda, ilk 6 ayda kısmi bir satış büyümesi, faaliyet giderlerinde enflasyona rağmen ciddi bir azalma, şirket kârlığında ise 2 katının üzerinde bir artış sağladıklarını paylaştı.  

Doğan, 2020 yılından umutlu olduğunu vurgulayarak, Türkiye'nin çok çalışarak ve çok üreterek tüm zorluklarla başa çıkabilecek kaynaklara sahip bir ülke olduğunu belirtti. Gelen yeni yılın yatırımcılara yeni iş fırsatları sunacağına güvendiğini söyleyen Doğan, karamsarlığa yer olmadığını; iş hayatında, insan kaynağıyla, iş bilgisiyle ve disipliniyle riskleri fırsata çevirmeyi bilmenin anahtar olduğunun altını çizdi.   

Kelebek'in yeni yolculuğu - Resim : 1

Doğan konuşmasında, "Sizlere şirketimizdeki gelişmeleri aktarmak ve özellikle 84 yılı geride bırakan KELEBEK markamızla ilgili bazı bilgilendirmeler yapmak istiyorum.  

Şirket bünyemizde 6 marka ile faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Ailemizin kurduğu DOĞTAŞ markasıyla, 1972'den beri, 47 yıldır sektörün içindeyiz. Geçtiğimiz yıl yatak markamız olan LOVA'yı kurarak, 350'ye yakın yurt içi ve yurt dışı mağazamızda satışına başladık. LOVA Yatak ile, önümüzdeki aydan itibaren yeni konsept mağazalar açmaya ve yeni bayilikler vermeye başlayacağız.  

Biga'daki kendi tesislerimizde ürettiğimiz yataklar dışında, baza ve ev tekstilinde de iddialı bir şekilde ilerliyoruz. LOVA Yatak ile, Türkiye'nin en kaliteli yataklarını ürettiğimizi iddia ediyoruz. Yine geçen yıl faaliyetlerine başlayan RUUM STORE markamızla e-ticaret satışlarımızı başlattık ve bazı e-ticaret markalarıyla başlattığımız iş birliğini önümüzdeki süreçte daha çok iş birlikleriyle güçlendirmek istiyoruz. 

Bugüne kadar ihmal ettiğimiz "GENÇ "markamız ise, hem yurt içinde hem de yurt dışında kendi tesislerimizde üreteceğimiz ürünlerle, DOĞTAŞ mağazalarında ve yeni konsept mağazalarımızda, pazarda yerini alacaktır.  

Gelelim KELEBEK markamıza; 2012'de bünyemize kattığımız KELEBEK markamız ise, 1935 yılında uçak kanatları için kontrplak üretmek üzere kurulmuştur.1936 yılında Ulu önderimiz, Atamız Mustafa Kemal Atatürk'ün talimatıyla ve Bakanlar Kurulu kararıyla fabrikası için Haliçte arsa tahsisi yapılmıştır. Belgesini sizlerle paylaşıyoruz.

KELEBEK ismini buradan almaktadır. Şirketimiz KELEBEK, 90'lı yıllarda halka açılan ilk mobilya şirketidir. Sektörde ilk TSE belgesi alan, ilk çevre ödülü sahibi olan KELEBEK markasıdır.

Türkiye'nin en köklü, en tecrübeli ve ilk kurumsal markası olan KELEBEK'imizi, yeniden stratejik konumlama yaparak, "kitlesel ve küresel "bir marka yapmaya karar verdik. KELEBEK mobilya markamızın daha ulaşılabilir olmasını sağlayacağız. Öncelikli hedefimiz; KELEBEK mobilyayı Türkiye'nin her ilinde ve bazı büyük ilçelerinde bayilikler vererek, lokasyon olarak ulaşılabilir hale getirmektir. KELEBEK markamızı, daha ulaşılabilir fiyatlarla, kaliteden taviz vermeden, ölçek büyüklüğü ve arge çalışmalarıyla ulaşılabilir hale getirmeye çalışıyoruz.

Geçen yıl kurup, bakanlıktan onayını aldığımız tasarım merkezi dışında, arge merkezimizin de çalışmalarını başlattık. TÜBİTAK ile ortak yürüttüğümüz, lojistik verimliliği projemizin son aşamalarına geldik. KELEBEK mobilyayı "kitlesel marka" yanında "küresel marka" haline getirme çalışmalarımızı başlattık.

Geçen ay, Ticaret Bakanlığımızın onayıyla Turquality destek programına girmiş bulunuyoruz. Yurt dışındaki mağazalarımız; Avusturya, KKTC, Malta, Sri Lanka, Hindistan, Azerbaycan, Libya, Suudi Arabistan, Irak ve son olarak Maritius ve Katar ile 11 ülkede 16 mağazaya ulaşmış olduk. Hedefimiz, 5 yıl içinde yurt dışında 60 mağaza sayısına ulaşmaktır. Yurt içinde ise, halen 120 olan mağaza sayımızı yıl sonunda 135'e, kitlesel marka stratejimizle 5 yıl içinde 300'e çıkarmaktır.

KELEBEK markamızla en önemli atılımlarımızdan birisi, KELEBEK MUTFAK markamızın yeniden yapılandırılmış olmasıdır. KELEBEK MUTFAK, bugüne kadar yurt içinde ve yurt dışında birçok prestijli projeye imzasını atmıştır. Bugüne kadar ihmal ettiğimiz KELEBEK MUTFAK markamızla halen 15 olan mağaza sayımızı yıl sonunda 20'ye ve 5 yıllık planlamayla 40'a çıkarmayı hedefliyoruz. Mutfak ve banyo mağazalarımızla projeli işlere yeniden giriyoruz. Yatırımını tamamladığımız Düzce tesisimizde, esnek hatlarımızla kişiye özel mutfak üretimini başlatmış oluyoruz.

Böylece KELEBEK mobilya ve ayrıca KELEBEK MUTFAK BANYO markamızla yurt içinde ve dışında 5 yıllık hedeflerimiz doğrultusunda 400 mağaza sayısına (300 yurt içi mobilya, 60 yurt dışı ve 40 mutfak mağazamızla) ulaşmış olacağız.

KELEBEK markamızla ilgili önemli bulduğumuz 2 kararı sizinle paylaşmak isterim. Tüm KELEBEK mağazalarımızda mimar çalıştırma zorunluluğu getirdiğimizden, yıl sonuna kadar 135 mobilya ve 15 mutfak bayimiz için mimar işe alımı yapacağız. Yani 150 mimara istihdam olanağı sağlamış olacağız. Ayrıca, kadın girişimcilerimize pozitif ayrımcılık yaparak, KOSGEB'in 'Kadın Girişimciliği' programına katılan ve karşılıksız devlet desteklerinden yararlanan kadın girişimcilerimize devletimizin sunduğu miktarın aynısı kadar karşılıksız aynı destekte bulunarak mağaza açmalarına yardımcı olacağız.

TÜGİK (Türkiye Genç İş Adamları Konfederasyonu) ile yaptığımız ön görüşmede, KELEBEK bayiliği konusunda genç girişimcilere avantajlar düzenleyen protokolü önümüzdeki günlerde imzalamaya karar verdik.

Ayrıca genç yeteneklere önem veriyoruz. Şu anda ritmik jimnastikte Türkiye ve İtalya şampiyonlukları olan Ada Özdirek kızımızın sponsoru olarak, dünya şampiyonluklarına hazırlıyoruz. KELEBEK markamızla "sosyal ve çevreci" kimliğimizi pekiştirme faaliyetlerimiz bunlarla sınırlı kalmayacaktır.

Bizler, Doğanlar ailesi olarak, ülkemize güveniyoruz. Bazı sıkıntılar yaşanmış olsa da,bu sıkıntıların geçici olduğunu görüyoruz. Şirketimizin mali yapısını güçlendirmek için birkaç ay önce sermaye artışı yaparak, bedelli hisse satışı yapmadan, aile olarak ülkemize ve markalarımıza olan güvenle, sermaye artışının tamamını yerine getirdik. Bu artışla sermayemizi 269 milyon liraya taşıdık.

Doğanlar Holding olarak şirketimizi sahiplenerek, kurumsal yapısını bozmadan ve profesyonel çalışmalar sergileyerek, mali raporlarını KAP'ta açıkladığımız üzere, ilk 6 ayda kısmi bir satış büyümesi, bunun yanında faaliyet giderlerinde enflasyona rağmen ciddi bir azalma, karlılığımızda ise 2 katın üzerinde bir artış sağladık. Faizlerin düşmesi ve dövizin stabil hale gelmesiyle daha verimli ve daha karlı bir yapıya kavuşacağımızı görmekteyiz.

Bu akşam yeni KELEBEK reklam filmimizi halkımızla buluşturacağız. KELEBEK'in yeni yolculuğunda, bizlerle beraber olduğunuz için, tüm basın mensubu arkadaşlarımıza teşekkür ederim. Filmin yapımında emeği geçen Ajans Ultra'ya, Depo Film'e ayrıca teşekkür ederim" dedi.

kelebek