Karantina dönemi flört uygulamalarına yaradı

Karantina dönemi flört uygulamalarına yaradı

Salgın nedeniyle girilen karantina döneminin tek kazananları streaming servisleri(Dizi, film yayınlayan platformlar) ve görüntülü konuşma/toplantı uygulamaları değil. Dating uygulamaları da bu dönemden kazanç sağlayan uygulamalardan oldu.

ÖZEL HABER - Samet Cambaz - Haberglobal.com.tr

Karantinadan tek kazanç sağlayan uygulamalar uzaktan eğitim ve görüntülü konuşma uygulamaları değil. Dating uygulamaları da bu süreçten kazançlı çıktı. Popüler dating uygulamalarının çoğunu elinde bulunduran Match Group bu süreçten kazançlı çıkan şirketlerden biri. Geçen haftalarda 3. çeyrek raporunu açıklayan Match Group karantina dönemini kapsayan 3. çeyrekte gelirlerini yüzde 18 artırdı. Match Group hisseleri mart ayından bugüne yüzde 285’lik yükseliş sergileyerek 37 dolardan 143 dolara yükseldi.  

 

 

 

Karantina dönemi flört uygulamalarına yaradı - Resim : 1

(Grafik kaynak:Yahoo Finance)

 

Match Group’a ait Tinder’in abone sayısı artışı 2020’in birinci çeyreğinde 131 bin iken bu rakam 3. çeyrekte 440 bine yükseldi. Böylece toplam abone sayısı 6.5 milyona yükseldi. Okcupid abonelere ve abone hareketlerine dair verileri paylaşmıyor. Fakat OkCupid Küresel Pazarlama Müdürü Melissa Hobley dünya çapında yeni sohbetlerin yüzde 30 arttığını iletti. 

Karantina, dating uygulamalarının kullanıcılarında davranış değişikliğine de neden oldu. Okcupid kullanıcılarının 1.5 milyondan fazlası uzak mesafe ilişkiye sıcak bakmaya başladı. Değişen bu bakış açısıyla birlikte Okcupid kullanıcıları konumlarını karantina döneminde “her yer” olarak değiştirdi. Karantina esnasında kullanıcılar farklı ülkelerdeki kullanıcılarla iletişime geçti.

TÜRK KULLANICILAR KIŞ AYLARINI SEVMİYOR

Okcupid’in haberglobal.com.tr'ye yaptığı açıklamaya göre, Türk kullanıcıları yaz aylarında flört etmeyi soğuk kış günlerine tercih ediyor.  Okcupid’in değerlendirmesine göre, sıcak yaz günlerinin bu denli tercih edilmesinin en büyük sebebi günlerin daha uzun ve aydınlık olması (yüzde 56), daha fazla aktivite alternatifi bulunması (yüzde 37) ve tabii ki kıyafet seçimlerinin rahatlığı (yüzde 7).

Karantina döneminin uzaması ve ardından gerçekleşecek sosyal patlamanın etkisiyle date uygulamalarının kullanımı daha artacak gibi görünüyor. 

MATCH GROUP'UN EN BÜYÜK RAKİBİ BUMBLE HALKA ARZ İÇİN HAZIRLIK YAPIYOR

Match Group'un en büyük rakibi olan, özellikle kadınlar arasında popüler olan ve NBA takımlarından Los Angeles Clippers'in sponsorlarından biri olan Bumble halka arz için hazırlık yapıyor. Bumble, 2021'in birinci çeyreğinde Goldman Sachs ve Citibank konsorsiyumuyla halka arz olmayı planlıyor. Yatırım şirketi Blackstone, geçtiğimiz yıl Bumble'in çoğunluk hissesini 3 milyar dolar değerlemeyle satın almıştı. Bloomberg'de yer alan bir habere göre Blackstone, halka arzda 6 ila 8 milyar dolar arasında değerleme bekliyor.

Bumble'in 77 milyon abonesi bulunuyor. 

 

Kaynak: Web Özel

Tinder