Bu otomobiller klasik ama aynı zamanda çok yeni! 1920'lerden Bentley, 1964'ten Aston Martin...

Otomobil Otomobil haberleri
Bu otomobiller klasik ama aynı zamanda çok yeni! 1920'lerden Bentley, 1964'ten Aston Martin...
Aston Martin efsane modeli DB5'i yeniden satışa çıkardı. Fotoğraf: Broad Arrow Müzayede

Klasik Avrupa yapımı spor otomobiller dünya piyasasının en kıymetlileri. Bunun farkında olan üreticiler hem bu mirası yaşatmak hem de yeni bir iş kapısı yaratmak için eski modellerini yeniden yapıyor. 20. yüzyıldan kalma modeller yeni teknoloji ile tekrar inşa ediliyor.

Kimi insanlar her şeyin eskisini, yenisine makbul görür. Eski arkadaşlar farklıdır, eski filmlerin tadı bir başkadır, eski şarkılar daha bir anlamlıdır. Kimileri ise eski otomobilleri yenilerine tercih eder. Otomobil üretiminde otomasyonun bu kadar gelişmediği yıllarda, el yapımının daha yoğun olduğu harika klasik parçaların kıymeti artıyor. Özellikle Ferrari ve Aston Martin gibi Avrupa'nın klasik markalarının 60’lı ve 70’li yıllara ait araçları koleksiyoner piyasasında milyonlarca dolara satılıyor.

Bazı otomobil firmaları ise klasik otomobillerini yeniden yapıp satışa çıkarmaya başladı. İngiliz otomotiv devi Jaguar 70 yıllık C-Type otomobilini yeniden asfalta sürdü. Otomobilin uzaktan klasiğinden hiçbir farkı yok. Sürüş hissini eskisi gibi bırakmak için, vites değiştirmek olduğu haliyle zor bırakılmış, gaz ve frenler eski modeller gibi hassas.

1951'DE LE MANS'I KAZANAN OTOMOBİL YOLLARDA

Otomobilin motoru ise büyük bir farklılık sonucu 176KW/240 beygir elektrikli olarak üretildi. Önceki model 3.4 litre ve tahmin edilebileceği üzere benzinliydi. Motor dışarıdan aynı orijinali gibi gözüküyor. Jaguar C-Type, 1951 yılında Le Mans’ı kazanarak efsane otomobiller arasına girmişti.

Jaguar’ın İngiltere, Coventry’deki klasik otomobil fabrikasının yöneticisi David Foster, “Son teknolojiyi kullanarak otomobilleri eski planlarına sadık kalarak yapıyoruz” demekte. İngiliz firma sadece Type-C için değil, 1963 model E-Type’ı da yeniledi. Bu modeli 1957’den kalma XKSS ve D-Type modelleri de izledi.

Bu otomobiller klasik ama aynı zamanda çok yeni! 1920'lerden Bentley, 1964'ten Aston Martin... - Resim : 1
Yeniden yapılan Jaguar Type-C. Fotoğraf: Net Car Show

'10 BİN SAAT MESAİ'

Foster, “Eğer koleksiyonerlerden bir talep varsa, bizim için de iş var demektir” ifadelerini kullanıyor. Jaguar’ın klasik bir otomobili yeniden yapması yaklaşık 10 bin saatlik mesai anlamına geliyor. Otomobiller İngiltere’de 1.2-1.75 milyon pound arasında alıcı buluyor.

Başka bir İngiliz marka Bentley de 1920’lerin sonundan kalma Bentley Boy modelinden 12 tane daha yaptı. Daha sonra 1929 ve 1930’da kazandığı yarışlar ile adından söz ettiren Speed Six ismi verilen model için de kollar sıvandı.

Bu otomobiller klasik ama aynı zamanda çok yeni! 1920'lerden Bentley, 1964'ten Aston Martin... - Resim : 2
Bentley Speed 6. Fotoğraf: Shutterstock

64 MODEL BOND OTOMOBİLİ SATIŞTA!

Klasik otomobil dendiğinde akla gelen diğer markalardan olan Aston Martin 1960’ların ikon otomobili DB4GT’yi yeniden yaparak 1.5 milyon pounda satışa sundu. Firma daha sonra bu otomobilin farklı bir modelinden daha 19 tane yapmak için çalışmalara başladı. Aston Martin, James Bond’un 1964 Goldfinger filminde kullandığı efsane otomobil DB5’in de kopyasını yaptı. 25 müşteri bu otomobil için 4 milyon euro ödemeyi kabul etti.

Sadece İngilizler değil, İtalyanlar da klasik otomobilleri yeniliyor. Lamborghini 80’lere damga vurmuş efsane modeli Countach’ı aynı isimle yeniden piyasaya sundu.

Almanya Bochum’da klasik otomobiller üzerine çalışan analist Frank Wilke, replika otomobillerin satışında yasal bir sorun olmadığını, sadece üreticilerin müşterilerine karşı ‘aynısını üretme’ sözünü tutmaları yükümlülüğü olduğunu söyledi.

Bentley’in üst düzey yöneticisi Mike Sayer, yenilenen klasik otomobillerin eskisinin ruhunu yaşattığını ve yollarda herkesin bu araçları yeniden görebilmesine imkan sağladığını düşünüyor. Yeniden inşa edilen klasik otomobiller şirketler tarafından duyurulduktan sonra saniyeler içerisinde ön siparişte satılıyor. Wilke bunu makul karşılıyor ve bu otomobilleri satın alanların orijinal klasikleri satın alana göre daha iyi durumda bir araca sahip olduklarını söylüyor.

Jaguar’dan David Foster ise yeniden inşa edilen klasik otomobillerin daha yüksek güvenlikli olduğunu söyleyerek 200 kilometre hızla gidebilen klasik araçların yenilenini daha güvenli olduğunu vurguluyor.

Bu otomobiller klasik ama aynı zamanda çok yeni! 1920'lerden Bentley, 1964'ten Aston Martin... - Resim : 3
Ford ve Ferrari'nin tarihi Le Mans yarışı için bugünün en pahalı klasik araçlarıyla girdikleri kıyasıya yarış, Asfaltın Kralları ismi ile Türkiye'de de vizyona girmişti. Filmin başrollerini Matt Damon (Carroll Shelby) ve Christian Bale (Ken Miles) paylaşıyordu. Fotoğraf: Ford vs. Ferrari 

Büyük otomobil firmalarının kendi klasik modellerini yeniden inşa etme modellerinden önce ABD, Florida’da Revology Cars isimli bir firma 67 model Ford Mustang Shelby GT500 yapmaya başlamıştı. Şirketin kurucusu Tom Scarpello, eski bir Ford çalışanı ve bugüne kadar 50’ye yakın klasik otomobil inşa etmiş. Şirketin ağırlıklı olarak çalışma sahası, 1965-1968 arası üretilen Mustang serisi.

Kaynaklar: Die Welt, Detroit Free Press, Lamborghini

Kaynak: Web Özel

aston martin lamborghini