O yolcu uçaklarında gevşek cıvata problemi... Peki o cıvata gevşerse ne oluyor?
ABD'li uçak üreticisi Boeing, bir havayolunun iki uçakta önemli bir parçayla ilgili potansiyel bir sorun bildirmesinin ardından, filolarında 737 MAX tipi uçak bulunduran havayollarından dümen sistemlerini kontrol etmelerini ve 'gevşek cıvata' olup olmadığını incelemelerini istedi.
Adı açıklanmayan bir uluslararası havayolu, rutin bakım yaparken dümen kontrol bağlantı mekanizmasında eksik somunlu bir cıvata bulunduğunu tespit etti.
Bu yönde yapılan kontrollerde henüz teslim edilmemiş bir uçakta daha düzgün bir şekilde sıkılmamış benzer bir cıvata olduğu ortaya çıktı. Uzmanlar bu cıvatanın uçağın dümeni, uçuş sırasında kontrol etmek ve stabilize etmek için kullanıldığını bildirdiler.
Boeing yetkilileri, eksik cıvata arızasına maruz kalan uçağın tamir edildiğini, ancak dünya çapında hizmette olan bin 370 737 Max uçağının benzer sorunlar için kontrol edilmesinin şart olduğunu kaydedildi.
Bir Boeing sözcüsü yaptığı açıklamada, "Söz konusu uçakta tespit edilen sorun giderildi. Çok dikkatli bir şekilde, operatörlerin 737 Max uçaklarını incelemelerini ve herhangi bir bulguyu bize bildirmelerini öneriyoruz."
Boeing, yaptığı açıklamada, denetimin "dümen kontrol sisteminde olası bir gevşek cıvata" aramayı içerdiğini söyleyen Federal Havacılık İdaresi'ni (FAA) bilgilendirdi. FAA görevlileri, bu işlemlerin yapılmasının yaklaşık iki saat gibi bir zaman aldığını önemli konunun havayolu şirketlerine ivedilikle bildirilmesini istedi.
Boeing, onarımın bir erişim panelinin çıkarılmasını ve somun ve cıvataların görsel olarak da kontrol edileceğini ve bundan sonra üretilecek uçaklara yönelik kapsamlı inceleme yapacağını kaydetti.
FAA, "gevşek veya eksik donanım" konusunun sonuçlarının ortaya çıkarılması için ayrıntılı bir çalışma başlatacağını da kaydetti.
Türk Hava Yolları (THY) filosunda da MAX-8 ve MAX-9 sersilerinden 35 adet yolcu uçağı bulunduğu öğrenildi.