NASA'nın Curiosity uzay aracı Mars'ta 3.5 milyar yıllık antik vaha keşfetti!

Nasa'nın Curiosity uzay aracının yaptığı araştırma sonucunda, yüzeyi soğuk ve istenmeyen çöllerle kaplı Mars'ta milyarlarca yıllar öncesinden bir vaha bulundu.

NASA'nın Curiosity uzay aracının Mars'ın Gale Krateri içerisinde yaptığı araştırmalar sonucunda elde edilen veriler, bu bölgenin geçmişte göl ve akarsulara ev sahipliği yaptığı sonucuna ulaştı.

Yaklaşık 150 kilometre genişliğindeki Gale Krateri içerisinde bulunan kayalar üzerine yapılan incelemelerde, kayaların yapılarında bol miktarda mineral tuzlar keşfedildi. Araştırmayı yapan bilim insanları bu durumun, geçmişte suyla dolu olan havzanın bazı dönemlerde kurumasına bağlı olarak yaşandığını düşünüyorlar.

Nature Geoscience dergisi yazarı William Rapin, "Gezegenin ikliminin ne zaman ve nasıl gelişmeye başladığını anlamak bulmacasının bir parçası gibi: Mars, yüzeyindeki mikrobiyal yaşamı ne zaman ve ne kadar süre destekleyebildi?" dedi.

Yoğun yağış alan, geride kurumuş, çatlamış, çamur gölü bırakan kısmı olan kraterin katmanlarından biri, belki de antik bir vahanın en belirgin işaretidir.

Bilim adamları, kesin bir karara varmadan önce, bölgenin bir dönem ıslak ve kuru dönemler geçirdiğine inanıyor.

Curiosity uzay aracı, önümüzdeki yıllar içerisinde tuz yatakları olarak bilinen bölgeyi inceleyecek. Bu bölgeden toplayacağı veriler doğrultusunda, belki de araştırmaların bir noktada sebebi olan, Mars'ın ne kadar süre boyunca mikrobiyal yaşamı destekleyebilecek durumda kaldığını öğrenebiliriz.

NASA Mars vaha