'Kurye çalışanları şişelere idrar yapıyor' iddiasına Amazon'dan özür geldi
Online alışveriş platformu, Jeff Bezos'un CEO'su olduğu Amazon'dan şaşkına çeviren itiraf geldi. Amazon'da çalışan kuryelerin pet şişelere idrar yapmaya zorlandığı iddiası gündemi sarsmıştı. Amazon yaptığı açıklama ile 'idrar' hakkında verdikleri yanıtlar için özür diledi
Amazon çalışanlarının iş yoğunluğu nedeniyle, çalışanlarının hareketlerini takip ettiği, kaç dakika mola verdikleri gibi verilerin incelendiği ve şirketin çalışanlarına, çalışmaya devam ederken pet şişeye idrarlarını yapmaları yönünde bir baskı uyguladığı iddiaları uluslararası şok etkisi yarattı.
"O KADAR YOĞUN OLUYOR Kİ, PET ŞİŞEYE İDRARIMI YAPIYORDUM"
İsmi açıklanmayan bazı kuryeler, "Bazen o kadar yoğun oluyordu ki, kurye aracının içinde bir pet şişenin içine idrarımı yapıyordum. Bunu şirketin zorlamasından ziyade işin yoğunluğundan dolayı yapıyorduk" dedi.
Eski bir çalışan ise, "Pet şişeye idrar yapmanızı istemiyorlardı, sadece tuvalete gidecek vaktiniz yoktu. Dürüst olmak gerekirse ben mümkün olduğu kadar kendimi tutuyordum. Fakat bazen kurye aracını teslim aldığımda benden önceki kuryenin bıraktığı pet şişelerde idrar vardı. İnsanlar çok tembeldi ve bunları atmak istemiyorlardı" dedi.
Özellikle ABD’de kuryelerin yoğun saatler boyunca çalıştığı ve bu sebeple şirketin zorlamasından ziyade çalışanların tuvalete gidecek zamanları olmadığına dair açıklamalar yapılırken şirket haklarında çıkan bu iddiaları yalanladı.
Amazon’un bu iddiaları yalanlamasına rağmen çalışanlarına aktardığı, "İş etiği rehberinde" pet şişeye idrar yapmaya dikkat çekiliyor. Bu belgelerde kamuya açık alanda tuvalet yapılması "Profesyonellik dışı davranış" kategorisinde yer alıyor.
SİYASETÇİ MARC PACON İLE AMAZON ARASINDA ATIŞMA
Amazon, 'idrar' iddialarını yalanlarken, Demokrat siyasetçi Mark Pocan, "Çalışanlara saatte 15 dolar ödemek sizi ilerici bir iş yeri yapmaz. Üstelik siz sendikaya karşı bir tutum sergileyip çalışanların pet şişeye idrarlarını yapmaya zorlarken" dedi.
BUGÜN AMAZON'DAN ÖZÜR GELDİ
Amazon ise Pocan'ın paylaşımına, "Şişelere işendiğine gerçekten inanmıyorsunuz, değil mi? Bu doğru olsaydı, kimse bizim için çalışmazdı." yanıtı vermişti. Bugün ise bu yanıtın doğru olmadığını söyleyen Amazon'dan özür geldi.
Bu yanıtlardan dolayı üzgünüz ve temsilci Pocan'a bir özür borçluyuz" denildi.
Amazon ayrıca, merkezlerinde düzinelerce banyo/tuvalet bulunduğunu, çalışanlarının istedikleri zaman kullanmakta özgür olduğunu belirtti.
Kurye çalışanlarının trafikte ve kırsal bölgelerde tuvalet bulmakta güçlük çektiklerini ve pandemi sırasında kapalı umumi tuvalet bulmakta ise durumun daha da kötüleştiğini duyurdu.
Kaynak: Haber Global TV