Nikola'nın başı dolandırıcılık iddialarıyla dertte!

Geçtiğimiz günlerde General Motors'un 2 milyar dolar ödeyerek yüzde 11 hissesini aldığı elektrikli kamyon şirketi Nikola'nın başı bir araştırma şirketinin iddialarıyla dertte. Nikola'nın kurucusu iddialara ateş püskürdü ve yanıt verdi.

Son Güncelleme:

Samet Cambaz - Haberglobal.com.tr

Geçtiğimiz günlerde General Motors'un yüzde 11 oranında hissesi için 2 milyar dolar ödediği Elektrikli kamyon şirketi Nikola bu sefer dolandırıcılık iddiaları ile gündemde. Şirket hakkında açığa satış işlemi başlattığını ilan eden bir araştırma şirketi, Nikola hakkında flaş iddialar ortaya attı ve açığa satışın sebeplerini sıraladı. Bir finansal araştırma şirketi olan Hindenburg Research, görev biçimini şirketlerde muhasebe usülsüzlükleri, dolandırıcılıkları, aldatmacaları bulmak olarak tanımlıyor.


Araştırma şirketi, Geçtiğimiz günlerde General Motors ile yaptığı anlaşmayla kamuoyunun daha bir dikkatini çeken şirket hakkında iddialarını şöyle sıralıyor:


REKLAMIN ÇEKİLDİĞİ YER YOKUŞ AŞAĞI BİR YOL


Nikola'nın bir kaç yıl önce yayınladığı bir reklamda hareket halinde bir kamyonun düz bir yolda hareket ettiği görülüyor. Fakat Nikola'nın eski bir çalışanının şirkete gönderdiği e-posta'dan yola çıkan araştırma şirketi, reklamın çalışmayan bir kamyon ile yokuş aşağı bir yolda çekildiğini iddia ediyor. Şirket reklamın çekildiği Utah, Grantsville'nin hemen güneyinde yer alan Mormon yolunu inceledi. Yolun 3 KM'lik bir kısmında çekildiğini belirleyen şirket, söz konusu yolun yüzde 3 eğime sahip olduğunu farketti. Şirket, bu eğimin motorsuz bir aracın ilerlemesine yetecek bir eğim olduğunu ispatlamak için bir SUV aracı motorları kapalı şekilde arazi üzerinde bırakarak 56 km'lik hızla aşağıya doğru sürüklendiğini belirledi.


TANITIMDAKİ ELEKTRİK GÜCÜNÜ ŞEBEKEDEN ALIYOR

Nikola, araçlarının çalışmadığı iddiaları üzerine bir video yayınladı. Hindenburg Research, söz konusu videodan alıntıladığı bir fotoğraf yayınlayarak alttan sarkan kablonun “şebeke kablosu” olduğunu ve kamyonun gücünü şebekeden aldığını iddia ediyor.

ARAZİ ARAÇ ÜRETİMLERİ DURDURULDU


2019 yılında Nikola World etkinliğinde duyurulan ve lansmanı yapılan Nikola NZT tanıtımdan kısa bir sonra iptal edildi. Araştırma şirketine bir e-posta gönderen eski Nikola mühendisi, aracın lansmanda gösterilenden çok daha farklı olduğu ve tanıtımdaki şekliyle üretilmesinin zor ve maliyetli olduğu belirtilerek proje kısa süre içinde iptal edildi.


ŞİRKETİN İLK ORTAKLARI TÜM HİSSELERİNİ SATTI


Nikola'nın ilk yatırımcıları olan Worthington, Bosch ve ValueACT şirket hisselerini temmuz ve ağustos aylarında tamamen sattılar. Bu satışlardan büyük kâr elde ettiler. 10 Haziran 2018 yılında 9.57 ile halka arz olan şirket hisseleri 9 Haziran 2020 tarihinde 79 dolarla tarihi zirvelerine çıktı. Hindenburg Research, ilk ortakların çıkış sebebi olarak şirket hakkında gerçekleri fark etmek olarak düşündüklerini belirtiyor.

YÖNETİCİLER İŞLE ALAKASIZ KİŞİLERDEN OLUŞUYOR

Hindenburg Research, şirketin önemleri yerlerine atanan kişilerin işle alakasız kişiler olduğunu belirtiyor. Örneğin, kurulacak 700+ yakıt istasyonunun kurulması ve geliştirilmesinden sorumlu kişinin gerçekte bir gold klübünün CEO'su olduğunu belirtiyor. Hidrojen Üretim / Altyapı Direktörü olarak atanan Milton'un kardeşi Travis Milton'un ise gerçekte bir beton şirketinde beton dökmeci olarak çalıştığını belirleyen araştırma şirketi, Tesla'ya rakip olarak çıkan bir elektrikli kamyon şirketinin atadığı yöneticilerindeki ciddiyetsizliğin dolandırıcı olduğunu gösteren emarelerden biri olduğunu belirtiyor. 


Nikola'nın kurucusu Trevor Milton'un Nikola'nın fabrikasının çatısında güneş panellerinin bulunduğunu iddia etmesi fakat uydu fotoğraflarından hiçbir panelin bulunmayışı da Hindenburg'un iddialarından biri...


TREVOR MİLTON: BUNLAR SAHTE Mİ GÖRÜNÜYOR?


Nikola'nın kurucusu Trevor Milton, sözkonusu iddialara ateş püskürdü. Twitter adresinden iddiaları yanıtlayan Milton, iddialara net bir yanıt vermek için 14 saat çalıştığını söyleyen Milton, Araştırma şirketini SEC'e şikayet ettiklerini açıkladı.

Twitter adresinden Nikola Tre kamyonlarının üretileceği Almanya'daki İveco fabrikasından fotoğraf paylaşan Milton, üretilmiş ve banttan çıkmış Nikola Tre kamyonun fotoğraflarını paylaşarak “bunlar sahte mi görünüyor?” sorusunu sordu. Nikola, kamyon üretimlerinin Almanya'daki üretimi için İveco ile anlaşma imzalamıştı. Nikola Tre, Almanya Ulm kentindeki İveco fabrikalarında üretiliyor.

 

Nasdaq borsasında işlem gören Nikola hisseleri söz konusu iddiaların ardından 11 Eylül cuma gününü yüzde 14, 48 düşüşle kapattı. 9 Haziran 2020 tarihinde 79 dolarlık zirvesini gören Nikola hisseleri o tarihten itibaren yüzde 60 değer kaybederek 32 dolara düştü. 

Kaynak: Web Özel

Sonraki Haber