Linkedln'i Tinder, Tinder'ı Linkedln gibi kullanıyorlar!
Bazı insanlar çöpçatanlık sitesi Tinder'dan eşleştikleri kişilere bir şeyler satmaya çalışırken kimileri ise partnerlerini LinkedIn'de arıyorlar.
Popüler çöpçatanlık uygulaması Tinder'ı zaman zaman iş için kullananlar da var. Singapurlu 27 yaşındaki Josh Ong, anime karakterleri ve masa oyunlarına (örn. Monopoly) ilgi duyan bir genç kız ile uygulamada eşleşti. Uygulama üzerinden mesajlaşan çift buluşmak için bir tarih belirlediler.
Ancak görüşme hiç de Josh'un umduğu gibi gitmedi. Bir kahvecide romantik buluşma hayal ederken, buluştuğu kız sigorta poliçeleri satmaya çalışınca Josh hayal kırıklığına uğradı. Josh, "Görünüşe göre zaten bir erkek arkadaşı varmış ve Tinder'ı sadece müşterilere ulaşmak için kullanıyormuş. Benim gibi gerçek flört arayan insanlar varken bunun doğru olduğunu düşünmüyorum" dedi.
Bu tarz olayları bir tek Josh yaşamıyor tabi. İnsanların arkadaşlık uygulamalarını amacı dışında başka amaçlarla kullanmaları zaman zaman şikayet konusu olabiliyor.
'FITNESS ÜYELİĞİ SATIYORLAR'
Başka bir Singapur vatandaşı 33 yaşındaki insan kaynakları müdürü Low Jenn Yi ise kendisine Tinder'da tanıştığı insanların sürekli olarak bir şey satmaya çalıştığını ifade ederken, "Başıma o kadar sık geldi ki beni flört sitelerinden soğuttu" dedi ve ekledi: "Bir keresinde sevimli bir adamla eşleştim ve bana spor salonu üyeliği satmaya çalıştı. Bir diğeri bana yaptığı ankete katılmak için daha fazla kişiye ihtiyacı olduğunu söyledi."
Tinder'ın topluluk kurallarına göre satış yapmak amacı ile uygulamayı kullanmak yasak ve bunun tespiti halinde hesap silinebiliyor. "Eşleşmelerinizi yaptığınız bir şeye davet etmek sorun değil, ancak profilinizin amacı etkinliğinizin veya işletmenizin, kar amacı gütmeyen, siyasi kampanyanızın, yarışmanızın reklamını yapmak veya araştırma yapmaksa, hesabınızı silebiliriz." kuralı siteden okunabiliyor. Ancak kurala uymayanlar da var.
'SANAL DÜNYADA BİRİNE ERİŞMEK GERÇEK HAYATTAN ÇOK DAHA KOLAY'
Massachusetts Amherst Üniversitesi'nde sosyoloji profesörü Jennifer Lundquist, 'sanal dünyanın bulanık doğası' göz önüne alındığında, bazı kişilerin flört uygulamalarını amaç dışında kullanmasının şaşırtıcı olmadığını söylüyor. Lunsquist "Yüz yüze dünyamıza kıyasla sanal dünyanın çok daha açık sınırları var" diyerek, bunun gerçek hayata göre sanal dünyanın erişim kolaylığından kaynaklandığını açıklıyor.
Lundquist "Örneğin, e-posta yoluyla bir şikayette veya Facebook sayfasındaki bir gönderide yöneticimle doğrudan e-posta yoluyla iletişime geçebilirim ancak ona gerçek hayatta ulaşabilmem için birçok koruma mekanizması var" diyor ve sözlerini şöyle sürdürüyor: "Ofisine gidersem sekreteri beni durduracak ve randevu alıp almadığımı soracak. Eğer ona telefon etmeye çalışırsam resepsiyon görevlisi beni arayıp aramayacağına karar verecek."
Ayrıca Lindquist , "İnsanlar, sanal dünyada başkalarının onları yargılaması konusunda daha az endişeleri olduğu için, sosyal medyada sınırları daha kolay aşıyor." diyor.
YENİ FLÖRT SİTESİ: Linkedln
Bazı insanlar ise arkadaşlık için flört siteleri dışındaki sosyal medya platformlarına yöneldiler. Bir örnek: LinkedIn bir firmanın insan kaynakları bölümünde çalışan ABD, Coloradol'dan Katie Ortman Doble, kocasıyla LinkedIn'de nasıl tanıştığını yazdı: "Profil resmini ilk gördüğümde ve bağlantı kurma talebinde bulunmadan önce adeta eridim."
Yazar Sarah Miller, LinkedIn'in "Gerçek tanışma sitelerinden daha iyi çalıştığını" söylüyor. Yazar, bazı yönlerden, LinkedIn'de potansiyel bir eşi incelemenin bir restoranda veya flört sitesinde olduğundan daha kolay olduğunu ifade ediyor.
'LINKEDIN'DE KİŞİ DOĞRULANIYOR'
Sosyoloji profesörü Jennifer Lundquist bunu "Bazı flörtlerin LinkedIn'i nasıl çekici bulabileceğini anlayabiliyorum çünkü kişinin gerçek kimliği daha ön planda. Tinder profillerinin genellikle biraz abartılı olabileceğini biliyoruz" diyor.
"Profesyonel ağ siteleri, bir kişinin kariyer hareketliliği, durumu ve geliri gibi geleneksel 'başarı' metrikleri hakkında flört uygulamaları ve diğer ağ sitelerinden çok daha derin bilgiler sağlar" diye devam ediyor.
LinkedIn temsilcisi, platformun iş bağlantıları kurmaktan başka bir şey için kullanılmaması gerektiğini söylüyor ve taciz-istenmeyen arkadaşlık tekliflerinin LinkedIn'in Profesyonel Topluluk İlkeleri'nin ihlali olduğunu ifade ediyor.
*Yukarıdaki derlemede yer alan bilgilerin tamamı The Insider'da Waiyee Yip imzası ile yayımlanan 'People are using Tinder to sell insurance policies and looking for love on LinkedIn, in an online world where the boundaries are increasingly blurred' isimli makaleden alınmıştır.
Kaynak: Web Özel