Z kuşağı nedir, kimlerden oluşuyor?

Z kuşağı nedir, kimlerden oluşuyor?

Dijital çağın getirdiklerini daha çok benimseyen ve hayatlarının odak noktası haline getirebilen Z kuşağı, Twitter'da en çok konuşulanlar listesine girdi. Peki, bu kuşak hakkında neler biliyoruz?

Milenyumla birlikte dünyanın değişmesi, internetin hemen hemen her alana yayılması, 2000 yılından sonra doğan, büyüyen neslin farklı bir konuma evrilmesini sağladı. Z kuşağı olarak adlandırılan bu kuşak hakkında tüm merak edilenleri araştırdık.

Z KUŞAĞI NEDİR? KİMLERDEN OLUŞUYOR?

Z Kuşağı’nın başladığı doğum yılıyla ilgili çok fazla anlaşmazlık bulunuyor. Kanada devlet istatistik kurumu Z Kuşağı’nın 1993’te doğanlarla başladığını söylerken, güncel verilere göre 2000’den sonra dünyaya gelen kişilerin oluşturmuş olduğu nesle Z kuşağı denmektedir. 21. yüzyılın ilk nesli olma ünvanına sahip Z kuşağının, teknolojinin de sayesinde ortalama yaşam süresi bakımından diğer kuşaklardan farklı olması bekleniyor.

Z kuşağı nedir, kimlerden oluşuyor? - Resim : 1

 Z KUŞAĞININ ÖZELLİKLERİ

Milenyumun çocukları da denilen bu kuşağın en belirgin özelliği internetle, teknolojiyle büyümeleridir. Z kuşağı için tabletler, bilgisayarlar ve en önemlisi neslin önüne geçen akıllı telefonlar vazgeçilmezdir. İstediklerine tek bir tuşla kavuşan Z kuşağı, diğer kuşaklara göre hayatı daha küçük algılar. 

Hızlı ve analitik düşünme yöntemleri üst düzeydedir. Bilgiyi çok hızlı işleyebilirler.

Kendilerine olan güvenleri yüksektir.

Z kuşağı, toplumsallaşmadan ziyade bireyselleşmeyi önemser.

Bir konu üzerinde durmak ve uzun uzun düşünmek onlara göre değildir.

Birçoğu aile bireylerinden birini kendine rol model almak yerine kendi yollarını çizme eğilimindedirler.

Teknolojinin sayesinde bilgiye oldukça çabuk ulaştıklarından ötürü hızlı yaşamaya alışkındırlar. Bundan yüzden de uzun süre aynı işte çalışamazlar.

Z KUŞAĞI KRİPTO PARAYA GÜVENİYOR

KPMG'nin gerçekleştirdiği son araştırma, ABD'de yaşayan 18-24 yaş arası gençlerin yüzde 83'ünün kripto paraların geleceğiyle yakından ilgilendiğini ortaya koydu. Araştırmaya göre ABD'lilerin yüzde 82'si kripto paraları, banka, restoran gibi yerlerin 'müşteri sadakat programlarında' kullanmaya istekli olduklarını belirtiyor.

z kuşağı