Yazılımdaki sorun dünyayı kilitledi! Havacılık, TV ve hastaneler...

Global ölçekte hava yolu şirketleri, bankalar ve sağlık sistemlerinde özellikle Microsoft hizmetlerine erişimde sabah saatlerinden itibaren teknik aksaklık yaşanırken, Microsoft MSFT.O uygulamalarındaki sorunları çözme çalışmalarının sürdüğünü açıkladı.

Son Güncelleme:

Küresel siber güvenlik firması Crowdstrike CRWD.O ve Microsoft MSFT.O, global ölçekte havayolu şirketleri, bankalar ve sağlık sistemlerine erişimde sabah saatlerinden bu yana iki şirketten kaynaklı olarak yaşanan teknik aksaklığın çözüldüğü açıkladı.

Microsoft'un hizmetlerinde yaşanan global çaptaki sorun, dünya genelinde çok sayıda ülkede ve şirkette iş akışlarında sorunlara yol açarken, birçok son kullanıcıyı da olumsuz etkilemişti.

Microsoft teknik aksaklığa sebep olan temel sorunun çözüldüğünü ancak bazı Microsoft Office 365 uygulamalarına ve hizmetlerine etkisinin sürdüğünü açıkladı.

Crowdstrike CEO'su George Kurtz ise, global çapta yaşanan ve farklı sektörleri sekteye uğratan teknik aksaklık için özür dileyerek, sorunun çözüldüğünü ve şimdi hedeflerinin sistemleri tekrar çalıştırmak olduğunu söyledi.

Crowdstrike'ın müşterilerine gönderdiği ve Reuters tarafından görülen bir uyarıda şirketin "Falcon Sensor" yazılımının Microsoft Windows'un çökmesine ve "Blue Screen of Death" olarak bilinen mavi bir ekranın görüntülenmesine neden olduğu belirtilmişti.

Seyahat, teknik aksaklıktan en çok etkilenen sektörler arasında yer aldı.

THY THYAO.IS bilgi sistemlerinde global çapta meydana gelen teknik aksaklık nedeniyle biletleme, check-in ve rezervasyon işlemlerinde sorunlar yaşandığını, bazı seferlerinin de iptal edildiğini duyurmuştu.

Öte yandan Berlin havalimanı teknik aksaklık nedeniyle tüm uçuşları TSİ 1100'e kadar durdurduğunu açıklamış, Amsterdam Schiphol Havalimanıda küresel yazılımsal aksaklıktan etkilendiğini belirtmişti.

Tokyo ve bazı İspanyol havalimanları da dahil olmak üzere dünyanın dört bir yanındaki havalimanları teknik aksaklıktan etkilenmişti.

American Airlines AAL.O, Delta Airlines DAL.N, United Airlines UAL.O ve Allegiant Air ALGT.O teknik aksaklıkları gerekçe göstererek uçuşlarını durdurmuştu. Uçuşların durdurulmasına yönelik karar, Microsoft'un düşük fiyatla hizmet sunan havayollarını etkileyen bulut hizmetlerindaki aksaklığını çözdüğünü açıklamasından kısa bir süre sonra verildi ancak bunların birbiriyle ilişkili olup olmadığı belli değil.

London Stock Exchange (LSEG) LSEG.L Workspace haber ve veri platformlarındaki teknik aksaklığın giderildiğini açıkladı.

Bankalara ve diğer finansal kurumlara finansal piyasa veri ve analiz sağlayan LSEG, para birimlerine yönelik spot ve vadeli kurları etkileyen teknik sorunun artık çözüldüğünü ve hizmetlerin sağlanmaya devam ettiğini duyurdu.

Sağlık sistemlerini de olumsuz etkileyen aksaklıklar İngiltere'deki hastane randevu sistemine erişimde engel oluşturmuştu.

Global çaptaki teknik aksaklıktan ayrıca İngiliz Sky News, İspanyol havalimanları ve Avustralya medyası ve bankaları da etkilenmişti.

Ryanair müşterilerini, sorunlar nedeniyle olası aksaklıklar konusunda uyardı ve tüm havayollarını etkilediği duyurmuştu.

Dünyada çok sayıda ülkede şirketler aksaklıktan etkilenirken, Hindistan, Avustralya ve Yeni Zelanda'daki bankalar, havayolları, telekom şirketleri de etkilenenler arasında yer almıştı.

Nintendo'nun Switch ve Switch Lite'nin oyun satın alma, yükleme kısımlarında da sorunlar yaşandı. İsrail Merkez Bankası, sorunun bankacılık sisteminde bazı sorunlara yol açtığını vurguladı. 

Güney Afrika'nın en büyük bankası Capitec de sistemlerinde sorunlar  yaşandığını vurguladı.

BİLETLER KAĞIT KALEM İLE YAZILARAK VERİLDİ

Yazılım sisteminde yaşanan sorun nedeniyle kağıt kalem yeniden moda oldu! Hindistan'ın ucuz hava yolu şirketi Go İndigo, yolculara biletleri kağıt kalem ile doldurarak vermeye başladı! Bir yolcu o bileti paylaştı!

Sonraki Haber