"Yapay Zeka" müfredatta, dersi kim vermeli?

Millî Eğitim Bakanlığı, ortaokullarda seçmeli dersler kapsamında "yapay zeka uygulamaları" dersinin müfredatını hazırladığını duyurması merak konusu oldu. 'Haberglobal.com.tr'ye konuşan uzmanlar ise yapay zeka derslerini verecek eğitimciler konusunda ikiye bölündüler.

Son Güncelleme:

Millî Eğitim Bakanlığı, ortaokullarda seçmeli dersler kapsamında "yapay zeka uygulamaları" dersinin müfredatını hazırladı. Yapay zeka uygulamaları dersinde, öğrencilerin yapay zeka problemlerinin çözümü için blok tabanlı program geliştirme ortamlarından en az birini öğrenmeleri hedefleniyor. Dersin içeriğinde "bilimsel süreç", "yaşam" ve "mühendislik" becerilerinin geliştirilmesi için de konular yer alırken, öğretmenler ise keşfetme, sorgulama, argüman oluşturma, farkındalık geliştirme, sorumluluk alma ve ürün tasarlama süreçlerinde öğrencilere rehberlik yapacağı öğrenildi. 

ALGORİTMİK DÜŞÜNME GEREKİYOR

Yapay zeka derslerinin müfredata girmesi birçok öğrenci de heyecan yaratırken, eğitim uzmanları ise ders içeriklerinin amaca uygun olması gerektiğinin altını çizdi. Eğitim Analisti Turgay Polat, yapay zeka kavramının bir ders haline getirilmesi için öncelikle çok iyi düzeyde matematik bilgisine ve algoritmik düşünmeye sahip olunması gerektiğini vurguladı. Polat, "İlkokul birinci sınıftan itibaren problem çözme becerisi ve temel olasılık öğretildikten sonra algoritmik düşünme becerisi öğretilmelidir. Bundan sonraki süreçte çocuklara makine öğrenmesi temelinde yapay zekaya giriş dersi verilebilir. Bu süreçler takip edilmeden konulacak yapay zeka dersi şeklen konulmuş olmaktan öte hiçbir anlam taşımayacaktır" dedi.

Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğünce 7 ve 8. sınıflar için hazırlanan "yapay zeka uygulamaları" dersinin müfredatı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının onayından geçti.

BİLENLER ÖĞRETMELİ

Yapay zeka temelli kavramın yeni ve hızlı olmasından dolayı bu dersi verecek kişilerin okullarda görevli öğretmenlerden olmasının mümkün olmadığını da sözlerine ekleyen Polat,  "Bu dersi verecek öğretmenler için öncelikle eğitim fakültelerinden var olan 'bilgisayar ve öğretim teknolojileri' programının yeniden tasarlanması gerekiyor. Karmaşık bir kavram olan yapay zeka dersini yanlış ve eksik bilgi ile vermek çocuklarımızın bu kadar değerli bir kavramdan kopmasına yol açacaktır" ifadelerini kullandı. 

TEKNOLOJİ BECERİLERİ ARTACAK

Çocuk ve Ergen Psikiyatri Uzmanı Dr. Hülya Bingöl Çağlayan ise ortaokullarda seçmeli dersler kapsamına alınan "yapay zeka uygulamaları" dersinin öğrencilere yararları kapsamında şunları sıraladı; "Ders sayesinde öğrencilerin teknoloji becerileri, problem çözme yetenekleri gelişir. Yapay zeka, öğrencilere çeşitli interaktif öğrenme deneyimleri sunabilir ve bu da öğrencilerin derslere olan ilgilerini artırabilir."

Yapay zeka temelli eğitim yaklaşımlarının pedagojik etkileri, doğru bir şekilde entegre edildiğinde olumlu olabileceğini ifade eden Dr. Çağlayan, öğrenci ihtiyaçlarına ve sosyal etkileşime odaklanan dengeli bir yaklaşım benimsememin önemli olduğunu vurguladı.

Öğrenciler, derslerde, "yazıyı sese çevirme", "sesi yazıya çevirme", "dil algılama", "dil tercüme", "görüntü ve ses işleme ile güvenlik" gibi projelerde hem teorik hem uygulamalı dersler alacak.

 TÜM DERSLERDE OLMALI

Öte yandan, Prof. Dr. Ali Baykal ise yapay zekanın eğitime olumlu ve olumsuz pek çok etkisi olacağına dikkat çekerken, çekincelerini şöyle sıraladı: "Eğitim açık bir sistemdir. Dolayısıyla yapay zeka da eğitim sistemine bir girdidir. Yapay zekanın ders olarak konulması konusunda, artık öğrenciler içerik üreticisi durumuna geldi. O yüzden bunu kullanmak lazım. Ama bunun tek başına bir ders olması tuhaf. Yapay zeka kendi başına konu alanı değildir. Yapay zeka bütün derslerde denetimli olarak yer almalı. Başlı başına bir ders olmasının çok olumlu bir sonuç vereceğini düşünmüyorum."

Kaynak: Web Özel

Sonraki Haber