Z Kuşağı ne yiyor?
Dünya genelinde kuru meyve ve kabuklu meyvelerin en üst istişare platformu Uluslararası Kuru ve Kabuklu Meyveler Kongresi'nde Z kuşağının fındık, kuru meyve ve atıştırmalık tercihleri açıklandı.
Z Kuşağı, bitki bazlı protein, enerji, vitaminler ve lif içeren sağlıklı gıdalara öncelik veriyor.
Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Işık, Uluslararası Kuru ve Kabuklu Meyveler Konseyi'nin (INC) Latin Amerika'daki Z kuşağının beslenme tercileri üzerine, fındık ve kuru meyve tüketimine odaklanan kapsamlı bir çalışma yaptığını söyledi.
Işık, araştırma sonuçlarına ilişin bilgi verirken, "Z Kuşağı, bitki bazlı protein, enerji, vitaminler ve lif içeren sağlıklı gıdalara öncelik veriyor. Bu da sektörümüz için büyük bir avantaj. INC’nin araştırması, Z kuşağının fındık ve kuru meyveleri insan sağlığına yüksek faydaları nedeniyle tercih ettiğini ortaya koydu. Kuruyemiş ve kuru meyve tüketiminde Z Kuşağı çok büyük bir potansiyele sahip. Arjantin, Brezilya, Şili ve Meksika'da yapılan araştırmaya göre Z Kuşağında yer fıstığı (yüzde 99), badem (yüzde 97) ve ceviz (yüzde 94) tüketimi yüksek” dedi.
INC Türkiye Temsilcisi Ahmet Bilge Göksan de çalışmanın sonuçları hakkında şunları paylaştı:
“Z kuşağının en çok tükettiği kuruyemişler yer fıstığı, badem ve ceviz olurken, bunu kaju, fındık ve Antep fıstığı takip ediyor. Kurutulmuş meyvelerde de kuru üzüm, kurutulmuş kızılcık ve kuru erik önde geliyor. "Atıştırmalık kuşağı" olarak bilinen Z kuşağının yüzde 96'sı, öğünler arasında atıştırmalıklar tükettiğini, yoğurt, süt ürünleri ve taze meyveleri tercih ettiğini bildirdi. INC, fındık ve kuru meyvelerin tüketimini artırmak için pazarlama kampanyalarında bunların kullanımlarına ve sağlık açısından faydalarına odaklanılmasını öneriyor. INC, hedef kitlenin dikkatini çekmek için 3D animasyon ve yapay zeka teknolojisini içeren bir dizi video olan NutTunes'u başlattı. Kampanya, her pazara özel içerikle sosyal medyada yayınlanacak."
Göksan, Z kuşağının trendleri belirleme gücüne sahip olması sebebiyle önümüzdeki 10 yılın en önemli kuşağı olduğunu ifade ederek, "INC, Z kuşağı arasında kabuklu yemiş ve kurutulmuş meyve tüketimiyle sağlıklı beslenmeyi desteklemeyi amaçlıyor" dedi. T
INC, kabuklu ve kuru meyve endüstrisi için kurulmuş bir uluslararası şemsiye örgütü. Üyeleri arasında 80'den fazla ülkeden 850'den fazla kabuklu ve kuru meyve sektörü firması bulunuyor.