İnce meşrubat kutuları müşteriye ne mesaj veriyor?

İnce ve daha uzun teneke kutuları, market reyonları ve otomatlarda daha sık görür olduk. Pazarlamacılar 250 mililitrelik (ml) bu kutuların 330 ml'lik kutulardan daha çok ilgi çektiğini söylüyor. Peki bu algıyı yaratan etki ne?

Son Güncelleme:

330 ml'lik “tombul” meşrubat kutuları 50 yıldan uzun bir süredir kullanımda. Fakat 330 ml'lik teneke kutular son yıllarda 250 ml'lik ince kutular karşısında popülerliklerini yitiriyor. Daha önce sadece enerji içeklerinde denk geldiğimiz ince kutular, daha çok kalite ve sağlıklı yaşam gibi kavramları çağrıştırıyordu. Şimdi artık sadece enerji içeceklerinin ince kutularda satılmadığını pek çoğumuz fark etmişizdir.

Pepsi ve Molson Coors gibi şirketler, 330 ml'lik kutuları tamamen üretimden kaldırmadı ama halihazırda birçok meşrubatını ince uzun kutularda satmaya başladı. Öte yandan pek çok içecek devi de ince uzun kutulara geçiş sürecinde. Danışmanlık şirketi McKinsey'nin tüketim ürünleri uzmanlığı ortağı Dave Fedewa, bu değişime şu sözlerle değiniyor:

Reyonlar aynılıklardan oluşan bir okyanus, burada sadece farklı olmak bir farklılık yaratıyor.

Fedewa, ince kutuların daha çok sattığı ve nakliye maliyetini düşürdüğü gerçeğinin de önemine vurgu yapıyor. Alışık olduğumuz 330 ml'lik kutulardan daha az yer kapladığı için TIR'larda ve reyonlarda daha az yer kapladığını aktaran Fedewa, özellikle “evlere teslimat çağında” perakendeciler ve tedarikçiler için en önemli sınamanın ürünleri reyonda tutmak olduğunu söylüyor.

330'U TAMAMEN KALDIRIYORLAR

Fedewa, “Teşhirde yüzde 10 veya 20 daha fazla yer kaplamanız size yüzde 3 ila 5'lik bir büyüme olarak dönüyor” diyor. Nestlé bünyesindeki soda markalarından Sanpellegrino ise, ince kutulara en son geçen şirketlerden biri. Firma, 330 ml'lik kutuları ve bu kutuların ağzını temiz tutmayı sağlayan alüminyum folyoları tamamen kullanımdan kaldırıyor.

Diğer yandan, şirketin bu değişiminden memnun olmayan tüketiciler de sosyal medyadan serzenişlerini dile getiriyor. Şikayetlerin büyük çoğunluğu, yeni ince kutuların arabalarda 330 ml'lik kutulara göre tasarlanmış bardak bölmelerinde sürekli hareket ettiği yönünde.

Sanpellegrino İngiltere, Twitter'dan yaptığı açıklamada, “Zevk sahibi tüketicilere daha seçkin ve sürdürülebilir bir deneyim sunma amacıyla bu şık kutularda yeni bir görsel kimliğe geçiş yaptık” denildi.

Şirketin ABD kolunun pazarlama direktörü Thomas Conquet ise, “Yeni form, meşrubatlardaki yapay renklendiricilerin ve tatlandırıcıların ortadan kaldırılmasıyla kutunun içindekinin tipik gazlı içeceklerden daha sağlıklı olduğunu göstermeyi hedefliyor” diye konuştu.

Endüstriyel tasarımda ince ve uzun teneke kutu dönemi başladı. Kaynak: Shutterstock

 Conquet, şirketin yürüttüğü testlere göre, tüketicilerin ince kutuları ellerine aldıklarında kendilerini “daha zarif, varlıklı ve yetişkin” hissettiklerini aktardı.

İçeceklerinin besleyici yanlarını vurgulamak isteyen markalar, daha çok ince uzun teneke kutuları tercih ediyor. Örneğin, düşük karbonhidrat ve düşük kalori gibi özelliklerini öne çıkarmayı hedefleyen White Claw ve Truly markaları, 2010'larda ince uzun kutularıyla bir anda piyasaya damga vurmuştu.

'ZAYIF KUTU' ELEŞTİRİSİ

Pepsi ve Stuarbucks'ın birlikte çıkardığı Baya isimli enerji içeceği de piyasaya ince uzun kutuda sunuldu. Pepsi, çok uzak geçmişte değil, 2011'deki New York Moda Haftası'nda diyet kolalarını “zayıf kutuda” sunduğu için ağır eleştirilere maruz kalmıştı. Şirketin kampanyası, güzellik ve zayıflığı modayla eşleştirdiği gerekçesiyle ABD Ulusal Yeme Bozuklukları Birliği tarafından eleştirilmişti.

'BÖYLESİ DÖNÜŞÜMLER BÜYÜK MALİYET GEREKTİRİYOR'

Dave Fedewa, böylesi büyük düzenlemelerin büyük maliyetlere neden olmasından ötürü bütün meşrubat markalarının ince kutuya geçmediğini vurguladı. Meslea Molson Coors, yeni üretim hatları için son yıllarda milyonlarca dolar harcadı. Bunların başında, şirketin Colorado'da yıllık 750 milyon teneke kutu üreten tesislerinin revizyonu geliyor.

NEDEN İÇECEKLERİN SAĞLIKLI OLDUĞU VURGULANIYOR

Dünyada artık pek çok doktor ve diyetisyen, sağlıklı yaşamın sırrı olarak şeker ve karbonhidrat tüketimini azaltmayı, meyve ve sebze tüketimini arttırmayı öneriyor. Uzmanlar, yüksek kalori içerdiği için obeziteye neden olabileceğini ifade ederek, ısrarla gazlı içeceklerin aşırı kullanımından uzak durmamızı tavsiye ediyor. Hakkında çok fazla veri olmasa da bazı araştırmalar, yapay tatlandırıcıların kullanımının, hastalık riskini artıran bir dizi koşul olan obezite ve metabolik sendromun gelişimine neden olabileceğini belirtiyor.

*Bu haberde, The Wall Street Journal'da "Slim Beverage Cans Gain Ground Against Their Squatter Cousins" başlığıyla yayımlanan makaleden faydalanılmıştır.

Kaynak: Web Özel

Sonraki Haber