İnsanlar neden Dubai çikolatasına fahiş ücretler ödüyor? FOMO, ASRM ve 'Pahalıysa iyidir' psikolojisi!
Türkiye de dahil olmak üzere dünyada bir Dubai çikolatası çılgınlığı yaşanıyor. Anormal fiyata satılan bu çikolatayı neden alıyoruz?
Dubai çikolatası çılgınlığının arkasında ne var? İnceleyelim...
1. Dubai çikolatası neden pahalı?
Dubai, lüks yaşam tarzıyla tanınan bir destinasyon. Çikolatalar da bu imajın bir parçası olarak yüksek fiyatlarla sunuluyor. Ambalajlar genellikle gösterişli, altın detaylar veya özel kutular içeriyor, bu da ürünü prestijli hale getiriyor. Ürünlerin, "sınırlı üretim", "elde yapılmış" veya "benzersiz içerik" gibi pazarlama söylemleri ile sunulması fiyatları artırıyor.
2. Statü sembolü oluyor
İnsanlar bu çikolataları hediye olarak almak ya da başkalarına vermek için tercih edebiliyor. Özellikle özel günlerde, gösterişli hediyelerle sosyal statü artırma eğilimi yaygın.
3. Psikolojik Etki: Pahalı Olan İyidir Algısı
Yüksek fiyat, kalitenin göstergesi olarak algılanıyor. Bazı tüketiciler, sırf pahalı olduğu için daha iyi olacağını varsayıyor. Ancak, tüm bu sebeplere rağmen ürünlerin kalitesi her zaman beklentiyi karşılamayabilir. Dubai çikolatalarına 200 lira vermek çoğunlukla algıya ve markalaşmaya dayalı bir tercih ve gerçek kaliteyi her zaman yansıtmıyor.
Türkiye'de satılan dubai çikolataları gerçeğiyle aynı değil. Orijinali sadece Dubai'de ve yerel saatle 14:00 ile 17:00 arasında Deliveroo üzerinden sipariş edilebiliyor.
Dubai'deki fiyatı Türkiye'dekinden de fahiş, bir tableti 650 liraya satılıyor.
Tiktok sayesinde viral olan çikolatadan çıkan çıtırtının otonom duyusal meridyen tepkisine (ASRM) yol açtığı ve tüketicide duygusal bir deneyimi uyandırdığı belirtiliyor.
Bu çikolataya olan ilgide fırsatı kaçırma korkusunun da (FOMO) etkisi büyük. Herkes trendin bir parçası olmak istiyor ve dışarıda kalmamak için fiyatı ne olursa olsun bu çikolatayı satın almak istiyor.