27 yıl sonra gelen mutluluk... Hacı Murat marka aracına gözü gibi bakıyor

Sivas’ın Şarkışla ilçesinde yaşayan klasik araba tutkunu Ali Temurbaş, sahip olduğu 1987 model Hacı Murat marka aracına gözü gibi bakıyor.

Son Güncelleme:

Şarkışla’da yaşayan klasik araba tutkunu Ali Temurbaş (45), 1993 yılında aldığı 1972 model Hacı Murat marka aracını 1996 yılında askere gitmek için sattı. Askerden sonra farklı araçlara binen Temurbaş, kullandığı Hacı Murat aracının verdiği mutluluğu başka araçlarda bulamayınca kolları sıvadı.

Askere gitmeden önce sattığı 1987 model Hacı Murat marka aracını uzun uğraşlar sonrası Kayseri’de buldu. Tutkulu olduğu klasik otomobili yeniden satın alan Temurbaş, 27 yıl sonra aracına kavuşmanın mutluluğunu yaşıyor.

NOSTALJİ ARABALARDAN VAZGEÇEMİYOR

Ali Temurbaş, aracın çok güzel olduğunu ifade ederek, “27 yıldır sürekli nostalji araba kullanıyorum. Alıyorum satıyorum sürekli. Bu araçtan vazgeçemediğim için sattığım aracı tekrardan aldım. Şu an bu arabayı kullanıyorum. Bu arabalar, nostalji sevilen arabalar. Türkiye yapımı. Çok güzel bir araç” dedi.

MURAT 124 İLE SERÇE ARASINDAKİ FARK

Tofaş'ın yaptığı Murat 124, 1971 yılında üretilmeye başlandı. Toplamda 134 bin 876 adet üretilen Murat 124, kuş serisinin üretiminin başlamasıyla birlikte 1976 yılında üretim bandından kaldırıldı. 1984 yılında ise bu sefer Tofaş Serçe üretilmeye başlandı ve 1995 yılında bu aracın da üretimi durduruldu. Yani Murat 124'ün ilk üretilenleri ile Serçe'nin son üretilenleri arasında tam 24 yıllık fark bulunuyor.

Murat 124 daha eski olmasına rağmen Serçe'ye göre daha detaylı bir otomobildi.

Murat 124, günümüzde dahi "efsane" olarak anılan otomobillerden. Uzaktan bakıldığında Serçe ile arasında çok bir fark yokmuş gibi görünse de aslında ciddi farklılıklara sahipti. Bu iki otomobil arasında dışarıdan bakıldığında çoğu kişinin fark edeceği ilk fark far sistemindedir. Murat 124'ün farları yuvarlakken Serçe'nin farları kare şeklindeydi.

Murat 124, günümüzde bile her arabada bulunmayan dört tekerlekte disk frenine sahipti.

Serçe'de ise ön tekerleklerde disk frenler varken arka tekerleklerde kampana bulunuyordu.

Murat 124'ün kelebek camları vardı. Serçe'de ise bu özellik yer almıyordu.

Kelebek camları, bir dönemin daha üst otomobillerinde kullanılan ve arabaya doğal klima etkisi oluşturan camlardır. Murat 124, daha eski bir model olmasına rağmen bu araçlarda kelebek camları yer alıyordu.

Murat 124'ün jantları tırnaklıydı ve nikelaj kapak takılıyordu. Serçe'de ise tırnak jant bulunmuyordu.

İki aracın motorunda da farklılık vardı.

İki arabanın tasarımı birbirine benzese de önemli farklılıkları bulunduğunu gördük. Bunlardan biri de motorlardı. Murat 124'ün 1197 cc'lik 65 beygir güç üreten motoru vardı. Bu motor, aracı 170 km/sa hıza çıkarabiliyordu. Ayrıca araçta 4 ileri manuel şanzıman yer alıyordu.

Serçe'de ise 1297 cc'lik, yine 65 beygir güç üretebilen bir motor yer alıyordu. Serçe'de de 4 ileri manuel şanzıman yer alıyordu.

Kaynak: İHA

Diyarbakır’da dağ keçileri görüntülendi Eşinin kumbaraya atacağı kağıt paraları yıkayan kadın: "Paraları yıkarım ki..." Bolu'da yaban hayatı fotokapanlarda Yavru köpekler bir geldi pir geldi: Sürpriz yumurtadan çıkar gibi çıktılar Aslanların nefes kesen beslenme testi Çekmeköy'deki hayvan rehabilitasyon merkezi hafta sonu yoğundu