Unreal 5: Oyun mu, gerçek mi?

Unreal 5 isimli 3D tasarım yazılımının önümüzdeki yıllarda oyun sektörüne damga vurması bekleniyor. 8K televizyonlar ile birlikte konsollar vasıtasıyla evlere erişecek olan bu yazılım oyun ve gerçek arasındaki çizgiyi çok inceltecek gibi.

Son Güncelleme:

Bugün dünyada milyarlarca insan oyun oynuyor. Akıllı telefonların hayatımıza girmesiyle oyuncuların sayısı bir hayli yükseldi. Video oyunu oynayan pek çok insan önce grafiklerine dikkat eder. Bu grafikler de birer 3D yazılım ile geliştiriliyor. Bugün dünyada en fazla tanınan oyun motorlarından biri Epic Games firması üretiyor. Unreal 3D yazılımı 1998 yılından beri piyasada. Son versiyonu Unreal 5’in oyun sektörünü tamamen değiştirmesi bekleniyor. Şimdiden pek çok oyun firması Unreal 5 motoru ile oyun geliştirmek için çalışmalara başladı. Yazıya başlamadan önce Unreal 5 motoru ile yaratılan bazı dijital görüntüleri sizinle paylaşalım.

(Aşağıdaki videoda Matrix filmlerinin yıldızı Keanu Reeves ve Carrie-Anne Moss’un Unreal 5 motoru ile yeniden canlandırılmış yüzlerini göreceksiniz.)

(Aşağıdaki videoda Unreal 5 motoru ile geliştirilmiş bir mağaradaki toprak dokusunu göreceksiniz)

Unreal 3D geliştirme yazılımı hazi hazırda Fortnite ve Valorant gibi oyunlarda kullanılıyor, aynı zamanda Disney+’ın ilgiyle takip edilen Star Wars dizisi Mandalorian’da da bu motor var. Epic, Unreal 5 motoru için 8 yıldır çalışıyor. Şirkete göre internetin üçüncü aşamasında Metaverse’ten, sinemaya oradan video oyunlarına kadar Unreal 5 motoru olmazsa olmaz kabul edilecek.

Motoru geliştiren yetkililere göre Unreal’ın en büyük faydası küçük oyun stüdyolarına olacak, çünkü bu yazılımı kullanmak ücretsiz. Sadece bu yazılım sonrasında geliştirilen ürünün satışları 1 milyon doları geçerse Epic Games daha sonrası için yüzde 5 kâr payı talep ediyor. Şirketin Baş Teknik Sorumlusu (CTO) Kim Libreri, “Kimse bu ürüne tek başına sahip olmamalı, biz insanların oyun oynatmaya ve sanata odaklanmalarını istiyoruz” açıklamasında bulundu.

'PİKSEL PİKSEL YOK'

Yukarıdaki Matrix videosunda tasvir edilen şehirde ışıkların ve binaların dokusunun neredeyse gerçek olduğunu düşünmüşsünüzdür. Motorun içindeki Lumen programı ışığın gerçek hayattakine yaklaşmasına yardımcı olurken, Nanite ise son derece kesin bir şekilde 3D dokusunu ortaya koyuyor.

Şirketin mühendislik bölümünün başkan yardımcısı Nick Penwarden, “Geçmişte bir oyunda yüzeye görüntüyü yaklaştırdığınız zaman dokunun bozulduğunu, piksel piksel olduğunu görürdünüz, şimdi 3D geometri sayesinde böyle bir şey olmuyor” demekte. CTO Liberi ise yarattıkları ürünün gerçekliğini anlatmak için, “Bizim bir söylemimiz var. Ne gerçek? Ne film ne oyun?” diyerek Unreal 5’in kalitesini kendi açısından yorumluyor.

'KIRIŞIKLIKLARI DERİNLEŞTİREBİLİYOR'

Bilgisayar oyunlarındaki diğer bir önemli unsur ise kişilerin yüzünün dijital haritalama yöntemi ile bilgisayar ortamına aktarılmasıdır. Çoğu zaman son derece pahalı olan bu eylem, Unreal 5’in içindeki Metahuman uygulaması ile daha kolay ve masrafsız çözülebiliyor. Metahuman’a yüklenmiş olan modeller ile dakikalar içinde gerçek bir insanın yüzü modellenebiliyor. Metahuman’la gözlerdeki kırışıklıkların derinliği ve irisin büyüklüğü bile değiştirilebiliyor.

Men in Black ve Gremlins 2 gibi Hollywood hitlerinde makyöz olarak çalışan Aaron Sims, “Daha önce kuklalar ve protez kullanmış biri olarak söylüyorum şu an istediğimi yapabilirim ve yüzdeki köpük yok olmayacak” ifadelerini kullandı.

Matrix evreninin Unreal 5 motoruyla canlandırıldığı görüntülerde 20 bin birbirine benzemeyen insan figürü otomobil kullanıyor veya kaldırımlarda gerçek hayatın ahengi içinde yürüyor. Epic Games’in Unreal 5 motorunu oyunlarda yaygınlaşmasından sonraki hedefi ürünü Metaverse’te geliştirebilmek.

*Yukarıdaki derlemede yer alan bilgilerin önemli bir bölümü Time Dergisi'nde Andrew R. Chow imzasıyla yer alan 'Inside Epic's Unreal Engine 5—and What It Means for the Future of Gaming, Movies, and the Metaverse' isimli makaleden alınmıştır.

Kaynak: Web Özel

Sonraki Haber