YouTuber'lar kulüp kurarsa! Dünya devlerini geçtiler...
2016 yılında kurulan Hashtag United, İngiltere futbol piramidine 2018'de dahil oldu. Şimdi 8. lig seviyesinde mücadele eden kulüp YouTuber iki kardeş tarafından kuruldu. Kitleleriyle şimdiden dünya devlerini geride bıraktılar ve şüpheyle yaklaşanların saygısını da görmeye başladılar!..
Öyle ya da böyle bu kulübün adına bakınca bir süre sadece ismini düşünüyorsunuz. Akılda kalıyor: Hashtag United. Isthmian League North Division adlı ligde yani İngiltere'nin sekizinci liginde mücadele eden kulüp, ülkenin köklü ekiplerinden Grays Athletic (1890) ve Bury Town (1872) gibi ekiplerle bir üst lig olan Isthmian League Premier Division'a yükselmeye çalışıyor.
Mart 2016'da kurulan ve geçen ay 6. yaşına giren kulübün kurucularından Seb Carmichael-Brown kulübün bu kendine has kimliğinden gurur duyuyor ancak pek çok insanın da kulüpten hoşlanmadığını dile getiriyor:
“Bu aslında bizimle ilgili hem en iyi hem de en kötü şeylerden biri... Birçok insan ismimizin Hashtag United olmasını aşamıyor! İsmi duyuyorlar ve 'Bu nasıl saçmalık?' diyorlar. Ama 'Olur öyle' diyoruz. İsmimiz durduğumuz geldiğimiz yeri yansıtıyor.”
ALGILAR DEĞİŞİYOR...
Bununla birlikte Carmichael-Brown algıların değişebileceğini ve buna tanıklık ettiklerini de ifade ediyor:
“Neyse ki, bizi takip etmeye, bir maçımıza gelmeye veya bizimle herhangi bir şekilde etkileşim kurmaya zaman ayıran hemen herkes, ismimizin aslında sadece bir isim olduğunu da anladı. Biz de mevcut diğer tüm futbol kulüpleri gibiyiz. Bunu çok ciddiye alıyoruz ancak bunu yaparken yol üstünde çok eğleniyoruz.”
Çıkış noktası bir YouTube kanalı hemen her şey şüpheyle karşılanmaya mahkum. Bazen haklı olarak bazen ve çoğu zaman da maalesef durum böyle. Albüm çıkaran, film çeken, şirket kuran ya da profesyonel spora bir şekilde entegre olan YouTuber'lar için bu, zorlu ve bir yandan da şimdilik kaçınılmaz bir savaş.
Durum tahmin edileceği üzere Hashtag United için de böyle. Kulübün kurucu ortağı olan Spencer Carmichael-Brown, YouTube'da oldukça ünlü bir isim. Camiada kendisi ve kanalı Spencer FC olarak biliniyor.
Hashtag United, lig formatında özel maçlar oynayan ve bu maçlara ilişkin görüntüleri çevrimiçi olarak yayınlayan bir grup arkadaşla yola çıktı. Kitleleri ağırlıklı olarak internet alemine hakim ve vaktinin büyük bir kısmını online olarak geçiren gençlerden oluşuyor. Spencer FC maçların perde arkasıyla, atışmalarla, arkadaşlıkları, samimiyetleri, zaman zaman samimiyetsizlikleri ve kavgalarıyla klasik bir “futbol takımında” göremeyeceğiniz türden dramaları ve amatörlükleri barındıran yapısıyla kitlesini her geçen gün daha da büyütmeyi başardı.
Söz konusu başarı rakamlarla da ortada.
Hashtag United'ın Twitter'da 225 bin takipçisi, YouTube'da ise 594 bin abonesi bulunuyor. Kitlesinin yüzde 40'ı Birleşik Krallık dışında bulunan kulüp; Everton, West Ham United ve Aston Villa da dahil olmak üzere Premier Lig takımlarının çoğundan daha büyük bir kitleye sahip. Maç özetleri sürekli olarak 150 binden fazla izleniyor. Kulübün en çok izlenen videosu ise bir penaltı mücadelesi... Söz konusu video 2.3 milyon kez izlenmiş.
Spencer 33, Seb ise 36 yaşında. Seb, “Bence modern bir futbol taraftarının deneyimi ve spora olan bağlılığı, benim çocukluğuma göre bile çok değişti” diyor ve şöyle devam ediyor:
“Bence artık mevzu daha fazla oyunlaştı... Sosyal ağlar, çevrimiçi olmak ve dijitallik işin çok daha içinde. Biz kulüp olarak bu dünyadan geliyoruz. Spencer'ın kanalının ilk adımlarından ve onun takipçilerinden buraya...”
WEMBLEY'DE 34 BİN TARAFTARIN ÖNÜNDE
Seb ve Spencer'a bu fikri iyice aşılayan anlardan biri ise Wembley'de gerçekleşti. YouTuber'lar bir gösteri maçında bir araya gelirken Wembley tribünlerinde hiç de azımsanmayacak 34 bin kişilik bir kitle vardı. Buradan yola çıkan iki kardeş, FA (İngiltere Futbol Federasyonu) ile uzun görüşmeler sonucunda 2016'da kurdukları kulübü 2018'de İngiliz futbol piramidinin en alt basamağına yerleştirmeyi başardı. Kulüp böylece meşru bir yapı kazanmış oldu.
Alt liglere ömrünü adamış bir sürü insan Seb ve Spencer'ın bir şekilde kulübe ilgi çerçevesinde para yağdıracağını ve kulübün koşar adımlarla üst liglere yükseleceğini düşünüyordu ancak iki kardeş de sürdürülebilirliğe devamlı olarak vurgu yapmakta. Alt liglerin izlenmesine katkıda bulunuyorlar, Hashtag Academy çatısı altında gençlere imkan sunuyorlar ve yerelliklerini koruyorlar.
Seb şöyle ifade ediyor:
“Dört yaş ve üstü, erkek ve kız 500'den fazla futbolcumuz var. Kendi altyapı tesislerimiz var. Erkek takımımız daha popüler ve daha çok biliniyor ancak kadın takımımız 4. ligde daha yüksek bir seviyede oynuyor.”
Sponsorlar da çekmeyi başaran kulübün gelecekte hangi noktada olacağını zaman gösterecek ancak iki kardeş de “Altı yıl önce bir kulüp kuracağımızı ve kulübü bu noktaya getireceğimizi düşünemezdik” diyor ve gelişimi zamana bırakmayı tercih ediyor.
*Bu haberdeki bilgilerin büyük bir kısmı Vice'ta yayımlanan "Hashtag United FC: Is a YouTube Channel Turned Club the Future of Football?" başlıklı makaleden derlenmiştir.
Kaynak: Web Özel