'Estetik' piyasasına 'sosyal medya' etkisi: Güzellik algısı değişti, bıçak altına yatma yaşı düştü

Uzun saatler harcadığımız sosyal medya, güzellik algımızı şekillendirmeye başladı. Bu durum, başta burun olmak üzere pek çok estetik operasyonun yaşını düşürdü. Uzmanlar, estetik piyasasındaki tehlikelere dikkat çekerek, 'uzman olmayan ellere' karşı uyardı.

Son Güncelleme:

Özellikle sosyal medya fenomenlerinin ve ünlülerin paylaştığı görseller ve kullandığı filtreler toplumdaki güzellik algısını dönüştürdü. Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Uzmanı Dr. Öğr. Ü. Mert Ersan, bunun sonucunda sosyal medya ve toplumsal güzellik algılarının günümüz estetik trendini belirlemede önemli bir role sahip olduğunu söyledi. “Ancak bir ünlünün veya çok beğendiği birinin bir organını taklit etmek yerine kişinin kendi güzelliğinin farkına varması çok daha önemli” diyen Dr. Öğr. Ü. Ersan, herkesin yüz yapısının farklı olduğunu ve estetik işlemlerin de kişiye özel planlanması gerektiğine işaret etti.

Kaynak: DHA