Çin'de yüzde 45 hedefi
Çin, elektrikli modellerin beklenenden daha hızlı yayılması ışığında daha iddialı bir hedef belirleyerek, 2027 yılına kadar temiz enerjili araçları (new energy vehicles/NEV) olarak adlandırılan araçların tüm yeni otomobil satışlarının yüzde 45'ini oluşturmasını hedefliyor.
Yeni rakam, hükümet ve iktidardaki Komünist Parti tarafından yayımlanan çevre hedefleri listesinde yer alıyor.
Elektrikli araçlar, hibritler ve yakıt hücreli araçları kapsayan temiz enerjili araçların 2023 yılında satışların yüzde 32'sini oluşturduğu tahmin ediliyor.
Hükümet 2020'de 2035'e kadar yüzde 50, 2025'e kadar yüzde 20 ve 2030'a kadar yüzde 40'lık ara hedefler belirlemişti.
Çin, dünyanın en büyük otomobil pazarı olmanın ötesine geçmeyi ve önde gelen bir küresel otomobil satıcısı olmayı hedefliyor.
Temiz enerjili araçlar, 2015 yılında açıklanan “Made in China 2025” girişiminde belirtilen öncelikli alanlar arasında. Hükümet sektörü vergi indirimleri ve sübvansiyonlarla destekledi.
Bu önlemler, ülkenin temiz enerjili araçlarında dünyanın en iyi oyuncusu olmasına ve Avrupa gibi pazarlara ihracatının artmasına yardımcı oldu. BYD ve diğer Çinli otomobil üreticileri, Tesla'nın Şangay'daki tesislerinde olduğu gibi üretim ve satışlarını artırdı.