Üreticide 2, markette 17 lira: Üretici ile market arasında neden uçurum var?

Gıdada enflasyon ile mücadele sürüyor. Ürünlere tarladan sofraya gelene kadar ciddi bir zam oranı uygulanıyor . TZOB Başkanı Bayraktar ürünlerin 9 kat artış yaşadığını söyledi. Peki fahiş fiyat artışları neden oluyor? Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu Haber Global'de yanıtlıyor.

Son Güncelleme:

Gıdada enflasyonla mücadele sürüyor. ancak, tarladaki üreticiden tüketiciye ulaşana dek fiyatlar katlanarak artıyor. TZOB Başkanı Şemsi Bayraktar, bu farkın 9 kata yaklaştığını açıkladı.

TÜRKİYE Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, temmuz ayında fiyatı en fazla artan ürünün markette limon, üreticide kuru soğan; fiyatı en fazla düşen ürünün ise markette ıspanak, üreticide kuru kayısı olduğunu belirtti. 

Çiftçinin uzun emek ve çabayla ürettiği gıda ürünlerinde fiyatlar, tüketiciye ulaşana kadar dokuz kata varan yükselişler yaşadı.

Elma 8,7 kat, marul 4,2 kat, kuru fasulye 4 kat, maydanoz 3,8 kat, yeşil mercimek 3,7, kuru incir ve nohut 3,4 kat ve kuru üzüm 3 kat fazlaya tüketiciye satıldı. Bu durumun neden kaynaklandığını Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu Haber Global'de yanıtlıyor.

Kaynak: Haber Global TV

Türk pilotları çekti! İşte kuzey ışıklarının havadan görüntüsü Çiçekçilerde Anneler Günü mesaisi Öğrencisi tarafından öldürülen müdürün son anları Kars’ta kara bulutlar gündüzü geceye çevirdi Haber Global TCG Anadolu'da Bursa'da site bahçesine saklanan yılan deliğinden böyle çıkarıldı