Twitter paralı üyelik sistemi hazırlıyor! Çalışmalar gün yüzüne çıktı, işte belirlenen aylık ücret!

Bir süredir kullanıcılarına yeni hizmetler sunmak için çalışan Twitter'ın paralı bir abonelik modeli hazırladığı ortaya çıktı. Bağımsız bir araştırmacı olan Jane Manchun Wong, ismi "Twitter Blue" olarak belirlenen sistemin özelliklerini ve belirlenen fiyatını paylaştı. İşte detaylar...

Son Güncelleme:

Sosyal medya artık neredeyse “Yokken ne yapıyorduk” diye sordurur seviyede hayatımızın bir parçası haline geldi. Ücretsiz bir şekilde üye olabildiğimiz bu platformlar sayesinde sesimizi ve en orijinal fikirlerimizi tüm dünyaya duyurabiliyoruz! Sevdiğimiz ve sevmediğimiz ünlüler bir paylaşım kadar uzağımızda...

Bu dünyanın parçası olmak hala ücretsiz. Facebook ise Ağustos 2019'a kadar bunun hep böyle olacağını söylüyordu. Sitenin anasayfasında yer alan “Ücretsizdir ve her zaman ücretsiz kalacaktır” sloganı o dönemde “Hızlı ve kolaydır” ile değiştirilmişti.

Bunu bir kırılma noktası olarak kabul etmek ne kadar doğru bilinmez zira Facebook'a üye olmak hala ücretsiz ancak sosyal medyanın bir diğer devi Twitter, ücretli bir model sunma hazırlığında.

Kodlar üzerinde bağımsız araştırmalar yapan ve uygulamaların sehven yayınladıkları güncellemeleri ortaya çıkarmasıyla ünlü olan Jane Manchun Wong, ismi “Twitter Blue” olarak belirlenen bir üyelik servisi çalışmasına rastladı.

Çalışmayı kişisel Twitter hesabından duyuran Wong'un bu paylaşımı gündemi sarsarken Twitter Blue'nun özelliklerini de duyurdu.

Aylık 2.99 dolar karşılığında alınabilecek olan Twitter Blue üyeliği ile kullanıcılar attıkları 'tweet'i geri alabilecek, kullanıcılar beğendikleri paylaşımları “Collections” adı verilen bir özellik sayesinde daha sonra kolaylıkla erişebilmek için organize edebilecek.

Aynı zamanda Yer İşaretleri özelliğinin de geliştirileceği ortaya çıkan yenilikler arasında. Ancak “tweet'i geri alma” özelliği de oldukça çarpıcı... Twitter'ın üzerinde çalıştığı bu özellik Gmail'in sunduğu “e-postayı geri al” özelliğiyle benzerlik taşımakta.

Buna göre gönderilen tweet birkaç saniye içinde geri alınabilecek. Yani geçmişte dile getirip sonra pişman olduğunuz hislerinizin izi tam olarak yine silinmemiş olacak. Örneğin yaptığınız bir paylaşım, siz veya bir başkası tarafından cevaplandı ve/veya alıntı şeklinde yeniden paylaşıldıysa, paylaşımı sildiğinizde bunu gösteren bir ifade beliriyor:

“Bu Tweet, Tweet yazarı tarafından silinmiş.”

En çok öne çıkan hizmet ise hiç kuşkusuz premium üyelik hizmeti. Twitter son birkaç aydır bu hizmete göz kırpmaktaydı ve ocak ayında Revue'yü satın alarak bu yönde somut bir adım attı. Kullanıcılar Revue ortaklığıyla, takipçilerine abonelik e-postaları ve e-bültenler sunabiliyor.

Bu ay başında bir adım daha atan Twitter, siteden reklam kaldırmaya yarayan bir abonelik hizmeti olan Scroll'u satın aldı. Scroll'un eski CEO'su Tony Haile, ücretli abonelik yönünde atılan adımları doğrularken “Yılın ilerleyen zamanlarında daha geniş çapta bir Twitter aboneliği entegre etmek için çalıştıklarını” ifade etti.

Scroll da Revue de bağımsız olarak varlıklarını sürdürüyorlar ancak Wong, Twitter Blue ile şirketin bu hizmetlerden birini ya da her ikisini sistemin içine gömebileceğini ifade ediyor:

“Twitter, bir katmanın diğerinden daha fazla ücretli özelliğe sahip olduğu, katmanlı abonelik fiyatlandırma modeli üzerinde de çalışıyor. Örneğin, daha yüksek fiyatlı katmanlardaki kullanıcılar, derli toplu haber okuma deneyimi gibi birinci sınıf deneyimler yaşayabilir.”

Twitter kurucusu Jack Dorsey, geçen yıl haziran ayında, abonelik sistemiyle çalışan ücretli bir servis geliştirdiklerini söylemiş ancak bu konuda detaylı bilgi paylaşmamıştı. Twitter mayıs ayının başında ise kullanıcıların birbirine para göndermesine izin veren “Tip Jar” (Bahşiş Kutusu) isimli özelliği tanıtmıştı.

Şirketin Ürün Geliştirme Sorumlusu Esther Crawford yaptığı açıklamada, “Twitter, kullanıcıların maddi destek almaları ve de destek olmaları için yeni yollar yaratma çalışmalarını sürdürüyor. Twitter, bu yöndeki ilk adımını Tip Jar özelliği ile atıyor” ifadelerini kullanmıştı.

Apple'ın yeni iOS sürümünde kullanıcılarını uygulama içi reklamlar ve veri takipleri konusunda uyarmasıyla pek çok uygulama gibi Twitter da ana gelir kaynağı olan reklam gelirlerine alternatif akışlar eklemek durumunda kalacak. Zira istatistiklere göre iPhone kullanıcılarının yalnızca yüzde 4'ü hedefli reklam gösterimi için uygulamanın kendisini izlemesine izin veriyor.

metin.aktasoglu@haberglobal.com.tr

Kaynak: Haberdeki bilgilerin bir kısmı The Guardian'da yayınlanan Twitter mulling paid service called Twitter Blue, finds researcher (Bir araştırmacı, Twitter'ın, Twitter Blue adında ücretli bir servis için kafa patlattığını ortaya çıkardı) adlı makaleden derlenmiştir.

Kaynak: Web Özel

Sonraki Haber