Birkaç gün önce tamamlanan 31 Mart yerel seçimleri, medyada geniş yer buldu. Seçim sonuçları, sadece Türkiye’de değil, tüm dünyada binlerce iletide yorumlandı.MTM Medya Takip Merkezi’nin profesyonel dijital medya dinleme platformu DigiLUP verilerine göre, yerel seçim sonuçları, yurt dışındaki internet sitelerine ve sosyal medya paylaşımlarına yansıdı.Yerel seçim sonuçlarıyla ilgili, dijital medyada toplam 15 bin 5 yüz yansıma oldu. En fazla yansımaya ulaşan mecra ise Twitter oldu. Sonuçların, 11 bin 8 yüzü sosyal medya kullanıcılarının Twitter hesaplarından paylaştığı yorumları içerdi.Partiler arası rekabete dönüşen yerel seçimlerde, yurt dışında dijital medya içeriklerine yansıyan sonuçlara göre, AK Parti ve CHP aynı oranlarda yer buldu. AK Parti ile ilgili içerikler 4 bin 123 iken, CHP ile ilgili içerikler 4 bin 83 adet yayınlanırken Yeniden Refah Partisinden bahsedilen 20 içerik, İyi Parti’den bahsedilen 18 içerik yayınlandı. Ayrıca, tüm sonuçlar arasında en fazla adı geçen siyasetçi Türkiye Cumhubaşkanı Recep Tayyip Erdoğan oldu. Erdoğan ile ilgili 12 bin 400 içerik yayınlanırken, CHP Genel Başkanı Özgür Özel ile ilgili bin 11 içerik yayınlandı.Yerel Seçim dijital medya yansımalarında en fazla içeriğe ulaşan belediye İstanbul Büyükşehir Belediyesi oldu. İstanbul ile ilgili 7.025, Ankara ile ilgili 4.800 içerik yayınlandı. Adaylar arasında ise en fazla konuşulan siyasetçi Ekrem İmamoğlu oldu. İstanbul Büyükşehir Belediyesi CHP Adayı Ekrem İmamoğlu 3.900 sonuçta, AK Parti Adayı Murat Kurum ise 1.000 sonuçta yer aldı.Seçimin sonuçlandığı 31 Mart 2024 itibariyle incelenen dijital medya sonuçlarında, özellikle bazı ülkelerin öne çıktığı görüldü.10. Yunanistan 166 9. İtalya 1918. Hollanda 233 7. Almanya 3036. Pakistan 5565. Kanada 5934. Fransa 6023. Hindistan 6652. Birleşik Krallık 7761. Amerika Birleşik Devletleri 8.597