Sabiha Gökçen'deki kazayla ilgili çok konuşulacak uzman yorumu: İkisi de yüzde 100 hatalı

Sabiha Gökçen Havalimanı'nda 3 kişinin ölümüyle sonuçlanan uçak kazasını değerlendiren Hava Kuvvetleri Komutanlığı'ndan emekli Hava Trafik Kontrolörü Zafer Yeşilgül, kulenin ve pilotun yüzde 100 hatalı olduğunu söyledi.

Son Güncelleme:

Sabiha Gökçen'de İzmir-İstanbul seferini yapan uçak pistten çıktı. Uçakta 175 yolcu, 2 bebek, 6 mürettebat olmak üzere toplam 183 kişi bulunuyordu. Kazada 3 kişi hayatını kaybetti, 180 kişi yaralandı. Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı, kazaya ilişkin soruşturma başlattı. Hava Kuvvetleri Komutanlığı'ndan emekli Hava Trafik Kontrolörü Zafer Yeşilgül, Sabiha Gökçen'deki uçak kazasıyla ilgili iddialarda bulundu. 

"TALİMAT KAZANIN KAÇINILMAZ OLDUĞUNU ORTAYA KOYUYOR"

Kazayla ilgili ayrıntılı bir değerlendirme yapan Yeşilgül, kule ile pilot arasındaki ses kayıtlarını şöyle değerlendirdi:

"Bu inişte ise kule kayıtlarını dinlediğimizde çok hayati önemde bir ayrıntı dikkat çekiyor. Rüzgarın 270 dereceden yani uçağın iniş istikametinin tam tersinden arka rüzgarla 22 Knot hamlesinin 34 Knot olduğu pilota bildirilmiştir. Yani km olarak 270'den 40 km'ye hamlesinde 62 km hızla esen bir arka rüzgar mevcut. Pilotun burada 06-06 pistine iniş izni verilmiş. Oysa 240 yani 2-4 pistine iniş verilmesi gerekirdi. Burada 'acaba' diye boşluk yoktur. Kati olarak verilen bu talimat da kazanın kaçınılmaz olduğunu ortaya koyuyor.

Bu rüzgarda, bu ıslak pistte bu kazadan dünyanın en iyi pilotu bile olsa bu iniş izniyle kazadan kaçınamazdı. Hiçbir pilot da limit dışı, havacılık kurallarına aykırı böyle bir arka rüzgarda iniş yapmazdı. Bu limitler bu uçağın iniş limitlerinin çok üzerindedir. Çünkü 15 Knot'u normal havada bile geçmek gerekir. Burada görülüyor ki; 2 katından fazla bir arka rüzgarla kule iniş izni vermiştir."

"KULE DE PİLOT DA YÜZDE 100 HATALIDIR"

"Ses kaydına bakıldığında kule pilota, 'Sizden önceki uçağın pilotu 37 Knot (68 km arka rüzgar) kuyruk rüzgarı rüzgarı rapor etti' diye bilgi veriyor. Burada kule kesinlikle pisti değiştirmeli ve 06 pist yerine 24 pistine iniş vermeliydi. Bir insiyatif kullanılamaz. Tam tersi yönde iniş izni veren kule de bunu bile bile iniş yapan pilot bu kazada yüzde 100 hatalıdır. Hem kule hem pilot yüzde 100 hatalıdır. Pilot burada arka rüzgarla ineceğini anladığı için yüksek süratle inişe geçmiş ve yüksek süratle indiğinden dolayı uçak zaten ıslak olan pistte uçağı zıplatmış ve kaydırmıştır. Pist dışına kayarak, zıplayarak çıkan uçak kazası kaçınılmazdır."

Sonraki Haber