Pozantı-Tarsus yolundaki kaçış rampaları 174 kazayı önledi

Adana'da, Pozantı-Tarsus yolunda, 2012'de uygulamaya konulan 4 kaçış rampası, 174 ağır tonajlı TIR ve kamyonun kaza yapmasını engelledi.

Son Güncelleme:

Pozantı-Tarsus yolunda eğimli yolda fren arızası ve lastik patlaması sorunu yaşayan kamyon ve TIR şoförlerinin geçirebileceği kazaların önüne geçmek için Karayolları 5'inci Bölge Müdürlüğü'nce yapılan kaçış rampalarına 8 yılda, 174 aracın girdiği öğrenildi. Bakımları düzenli olarak yapılan, yaklaşık 200 metre uzunluğunda, 6 metre genişliğinde olan rampalarının zemininde, araçları yavaşlatmak için mıcırlar kullanılıyor. 

Otoyol güzergahını sıklıkla kullanan kamyon ve TIR şoförleri Selami Gider (50) ile Mehmet Yelok (45), birçok kazaya şahit olduklarını, özellikle rampada balataları ısınıp frenleri boşalan araçların sürücülerinin kaçış rampalarına girerek olası kazaları önlediğini ifade etti.

KAÇIŞ RAMPASI NEDİR?

Acil kaçış rampası karayollarında genellikle fren sorunları nedeniyle kontrolden çıkan araçların güvenle durmasını sağlar. Rampa; toprak, kum, mıcır ya da mekanik elemanlardan oluşabilir.

Türkiye'de ilk acil kaçış rampası T.C.K. 5. Bölge Müdürlüğü tarafından Pozantı - Tarsus otoyolunda 2012 yılında hayata geçirilmiştir. 

Pozantı-Tarsus yolundaki kaçış rampası, ilk yapıldığında 5 aylık bir süreçte 11 tane kazayı engellemişti. 145 km/s hızla freni boşalan bir LPG tankeri bu kaçış rampası sayesinde bir süre sürüklendikten sonra durmayı başarmıştı.

DHA

Sonraki Haber