Klinik destek elemanı nedir, görevleri nelerdir?

Klinik destek elemanı nedir? sorusunun yanıtı Sağlık Bakanlığı'na 10 bin sağlık personeli ve 10 bin sürekli işçi alımı yapılacağının duyurulmasının ardından merak konusu oldu. Peki, Klinik destek elemanı ne iş yapar?

Son Güncelleme:

Sağlık Bakanlığı işçi alımı ile ilgili beklenen açıklamanın yapılmasıyla birlikte klinik destek elemanı nedir? sorusunun yanıtını öğrenmek isteyen vatandaşlar da konuya yönelik yaptıkları araştırmalara hız vermiş durumda. İŞKUR üzerinden yapılacak başvurular ile Sağlık Bakanlığı'na sürekli işçi alınacak. Klinik destek elemanı da dahil olmak üzere güvenlik görevlisi, biyomedikal cihaz destek elemanı ve klinik destek elemanı gibi kadrolara başvurular başladı. Peki Klinik destek elemanı nedir? Görevleri nelerdir? Klinik destek elemanı ne iş yapar?

KLİNİK DESTEK ELEMANI NEDİR?

Klinik destek elemanı, hastanelerde hasta bakımı hizmetlerinin etkin, verimli ve zamanında sunulması için istihdam edilmekte olan elemanlara karşılık denilir.

Klinik destek elemanı yataklı sağlık kurumlarında, cihazların bilgilendirilmesini ve tıbbi cihaz alanındaki malzemeleri temizleyip kullanıma hazır bir hale getirilmesini sağlayan elemanlara yönelik kullanılır.

KLİNİK DESTEK ELEMANININ GÖREVLERİ NELERDİR?

Klinik destek elemanının görevleri şu şekildedir:

- Hastaya kullanılan tüm cihaz ve malzemeler arasından sağlık çalışanlarının uygun gördüklerini, temizleyip ve kullanıma hazır hale getirmek

- Klinikteki iş ve işleyiş esnasında kullanılan evrakları ilgili birimlere iletmek.

- Sağlık çalışanlarının talebi doğrultusunda malzeme cihaz, tıbbi sarf, ilaç vb. transferini sağlamak

- Sağlık çalışanının uygun gördüğü hastanın birimler arası transferini sağlamak.

- Hasta numunelerini (kan, idrar vb.) laboratuvarlara götürüp, laboratuvardan gelmesi gereken materyal ve malzemeleri getirmek.

- Hastaya pozisyon vermede sağlık çalışanına yardımcı olmak.

- Sağlık çalışanın gözetiminde hastanın kişisel bakımının (tuvalet, banyo, vücut temizliği vs.) yapılmasına yardımcı olmak.

- Hiçbir şekilde hastaya ve yakınlarına bilgi, eğitim, öneri vermemek

- Kurumun gerekli gördüğü eğitimlere katılmak.

- Görev yaptığı alanda atıkların uygun şekilde ayrıştırılmasına yardımcı olmak.

- Kliniğe transfer edilecek hastanın transferini sağlamak.

- Ex'in hazırlanmasına yardımcı olup, morga transferini sağlamak.

- Bir üst amirinin ve Hastane Yöneticisinin verdiği diğer yasal görevleri yerine getirmek.

Sonraki Haber