İstanbul'da trafik cenneti... Şimdi de taksi müşteri bulamıyor!

İstanbullu uzun süre sonra ilk kez trafik çilesi çekmiyor. Artan vakalar yüzündene uzaktan çalışma ve akaryakıt ile köprülere yapılan zamlar nedeniyle vatandaşlar aracını evden çıkarmadı. Peki 7/24 trafikte olan taksi, minibüs, özel otobüs, servis taşımacıları bu süreçte neler yaşadı?

Son Güncelleme:

Her saat trafiğin yaşandığı İstanbul'da son bir haftadır yoğunluk neredeyse birden kesildi. Sadece trafik değil, toplu ulaşım araçlarında da büyük bir rahatlama söz konusu. Normalde sabah ve akşam saatlerinde yüzde 70'lerden inmeyen trafik yoğunluğu, pazartesi günü yoğun saatlerde yüzde 54'ü gördü.

Bunun çeşitli sebepleri var. Akla ilk gelen ihtimal son dönemde akaryakıta gelen zamlar. Benzin ve motorin fiyatlarının 15 TL'ye yaklaşması, LPG'nin 10 lirayı geçmesi direksiyon başına geçecek sürücüleri bir kez daha düşündürüyor. İhtimallerden biri de son günlerde artan koronavirüs vakaları. Omicron varyantı nedeniyle günlük vakası sayısı 70 binleri gördü. Bazı şirketler tekrar evden çalışma sistemine geçti.

Bunun yanında son yıllarda ekonomik koşullar ve dünya çapında yaşanan çip krizi nedeniyle otomobil üretimi de azaldı. İkinci el otomobillerin fiyatları sıfır araçların fiyatına yaklaştı. Durum böyle olunca vatandaş arabasını dışarı çıkarmak istemiyor olabilir.

Normalde hıncahınç dolu olan Zincirlikuyu Metrobüs Durağı dün saat 17.00 sıralarında böyleydi. Fotoğraf: Haberglobal.com.tr

Peki ya sürücüler? Azalan trafik hakkında onlar ne düşünüyor? Trafiğin azalması psikolojilerini düzeltti mi?

'ŞOFÖRLERİN PSİKOLOJİLERİ DÜZELDİ'

İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Eyüp Aksu, son 2-3 gündür trafiğin çok yoğun şekilde azaldığını aktardı. Aksu, "Ticari taksilerimizde aldığımız yolcuyu istediği yerden, istediği yere rahatça götürüyoruz ve ulaştırabiliyoruz" diyor.

İstanbul'da trafik olmadığı sürece yeni plaka veya taksiye ihtiyaçları olmadığını da savunan Aksu, "Trafiğin olmadığı dönemde de zaten belli oluyor. Şoför arkadaşların psikolojileri son günlerde biraz da olsa trafik nedeniyle düzeldi. Fark ediyorum. Çok iyi bir rahatlama var" diyor.

Öte yandan Taksi şoförü Celal Gündoğan ise zamlardan dolayı araçların trafiğe çıkarılmadığını söylüyor. Gündoğan, "'Taksi sayısı az, müşteri taksi bulamıyor' dediler ama şimdi taksi müşteri bulamıyor. Duraklarda 15 gün önce araç bulamazdınız. Şimdi araçlar duraklarda, müşteri yok. Trafik azaldı ama müşteri sayımız çok azaldı. Havaalanına 130 liraya gidiyorsak, 90 lirası mazota gidiyor" şeklinde konuştu.

Gayrettepe Alt Geçidi'nde yılbaşı öncesinde kalabalıktan zor yürünürdü. Fotoğraf: Haberglobal.com.tr

"TRAFİKTEN EL ÇEKİLMİŞ GİBİYDİ"

İstanbul Minibüsçüler Esnaf Odası Başkanı Kazım Bilge de İstanbul'da sadece iki gün peş peşe trafikte azalma olduğunu dile getirdi. Bilge, "İnsanlar trafikte çok kaldıkları zaman sinirleri geriliyor. Pandemiden sonra her insan barut fıçısı gibi patlıyor. İki gün sanki tatil gibiydi, insanlar trafikten çekilmiş gibiydi" dedi. Bilge, minibüsçü arkadaşların da bunun farkına vardığını belirterek, "En yoğun saatlerde çalışan arkadaşlarımız da bir rahatlama oldu. İki gün stressiz geçti diyebilirim. Şu anda bu sabahtan itibaren yoğunluk tekrar başladı" diyor.

SERVİS HİZMETİ Mİ YAPALIM YOKSA...

İstanbul Umumi Servis Aracı İşletmeleri Esnaf Odası Başkanı Hamza Öztürk ise, akaryakıtın ikiye katlanması ile servis şoförlerinin ölmemek için mücadele ettiğini ifade etti. Öztürk, "Servis hizmeti yapıp yapmamanın arasında tereddütteyiz. Çalışıp benzinciye mi verelim yoksa çalışmayıp parasız mı gezelim. İkisi arasında tercih yapmaya çalışıyoruz" diye konuştu. 

Özel bir şirkette servis taşımacılığı yapan Mustafa B., normalde yılbaşından önce iki saatte gidip geldiği Sultanbeyli-Seyrantepe'ye yılbaşından beri 1 saat ve altına gittiğini söylüyor. Mustafa B., "Psikolojik olarak da çok rahatlattı. Trafikte dur kalk stresi ile her gün bunalımdaydım. Şu anda stres yok" diyor.

GÜNÜN HER SAATİ TRAFİK

İstanbul Özel Halk Otobüsleri Esnaf Odası Başkanı Göksel Ovacık, bir ay öncesine kadar günün her saati trafik olduğunu vurgulayarak, pik saatlerde yoğunluğun yüzde 80'lere kadar çıktığını ifade etti. Trafikteki düşüşün sebebini pandemi ve akaryakıt zamlarına bağlayan Ovacık, "Trafikte günün 18 saati çalışan şoförleriz, sürekli trafikte olmak zorundayız. Bu yoğunluğun azalması, A noktasından B noktasına giderken 1 saatte gideceğimiz yolu 45 dakikaya düşürmesi bizim için olumlu olmuştur" değerlendirmesinde bulundu. 

Kaynak: Web Özel

Sonraki Haber