Bakan Kurum'dan İmamoğlu'na Kanal İstanbul yanıtı!

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun 15 maddelik Kanal İstanbul açıklamasına yanıt veren Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum , "İBB yer alsa da almasa da Kanal İstanbul'u yapacağız" dedi.

Son Güncelleme:

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, dün Kanal İstanbul projesiyle ilgili düzenlediği basın toplantısında 15 madde halinde İstanbul'u bekleyen riskleri sıralamıştı. 

Bu gün de Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum kameraların karşısına geçerek İmamoğlu'nun açıklamalarına tek tek yanıt verdi. 

Bakan Kurum'un açıklamalarından satır başları şöyle:  

Kanal İstanbul'a ilişkin ÇED süreci, Türkiye'nin en geniş katılımlı, en şeffaf süreçlerinden biri olmuştur. ÇED sürecini çevre hassasiyetimizi en üst düzeyde tutarak yürüttük. Tüm kuruluşlarımızın değerlendirmelerini aldık. 50'ye yakın kamu kurum ve kuruluşu bu toplantıda kurumlarını temsil ettiler.

İBB TEMSİLCİSİ ÇED RAPORUNA İMZA ATTI

 İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin temsilcisi ÇED Raporu'nun altına imza atmıştır. Belediye Başkanımız çıkıp itiraz ediyor. Daha elemanının ne yaptığının farkında değil. Buraya gelip, ÇED Raporu'na imza atıyorsunuz, hiçbir şerh bildirmiyorsunuz, ondan sonra da çıkıyorsunuz 'Ben bu rapora itiraz ediyorum.' diyorsunuz.

Gemi trafiği azalsa dahi gemi hacimleri büyüyor, kaza riski artıyor. Boğaz'dan yılda geçen gemi sayısı Panama Kanalı'ndan 4 kat fazla.  

Proje için 5 ayrı güzergah birbiriyle kıyaslanmış, İstanbulumuz için en doğru hat belirlenmiştir. 


İSTANBUL'UN SU KAYBI YAŞAYACAĞI İDDİASI GERÇEK DIŞIDIR

İstanbul'un susuz kalacağı iddiası tamamen gerçek dışıdır. İstanbul'un su rezervine etkisi sadece yüzde 3. Yaptığımız Melen Çayı projesi ile kaybın 34 katı suyu İstanbul'a getireceğiz.  

Yer altı sularına ve Terkos'a deniz suyu sızıntısı olacağına dair iddialar da gerçek dışıdır. Kanalın dibini geçirimsiz bir tabaka ile kaplayacağız. 

"Küçükçekmece Gölü kıyısındaki tarihi yapılar yutulacak" iddiası asılsızdır.

Kaynaklar en etkin ve yerinde kullanılarak bu proje yapılacaktır. 25-35 milyar liralık lüzumsuz maliyet yükleneceği iddiası asılsızdır, gerçek dışıdır ve kasıtlıdır.  

Kaynaklar en etkin ve yerinde kullanılarak bu proje yapılacaktır. 25-35 milyar liralık lüzumsuz maliyet yükleneceği iddiası asılsızdır, gerçek dışıdır ve kasıtlıdır. Kanalla yapılması gereken İBB'ye ait altyapı tesislerinin yeniden yapım maliyetleri 10 milyar lirayı bulmamaktadır. Bu konudaki maliyet çalışmaları İBB'nin ilgili kuruluşlarıyla yapılmıştır.

Kanal inşaatından çıkacak hafriyat miktarı 1,15 milyar metreküp. Hafriyatın depolanacağı yerler İstanbul'daki döküm sahaları içerisinde değil. 

Proje bölgesinde yoğun nüfus iddiası da yalandır. 

KANAL İSTANBUL HAYALİMİZİ GERÇEKLEŞTİRECEĞİZ

İBB Kanal İstanbul projesinde ister yer alsın, ister yer almasın. Bugüne kadar projeleri nasıl milletimizle yaptıysak, bundan sonrasında da yapacak güce sahibiz. Katkı yapmalarını zaten beklemiyoruz.

Cumhurbaşkanımız 2011 yılında "İstanbul artık içinden iki deniz geçen bir şehre dönüşüyor. Yüzyılın en büyük projelerinden biri için bugün kolları sıvıyoruz." sözleriyle projenin müjdesini milletimize vermişlerdi. Ülkemiz için, milletimiz için, çocuklarımız için; İstanbul'un 2023, 2053 ve 2071'i için Kanal İstanbul hayalimizi gerçekleştireceğiz.

Ben şimdiden, Kanal İstanbul'un ülkemiz ve milletimiz için hayırlı olmasını diliyorum.

Sonraki Haber