Aynı üründe fiyat farkı yüzde 112!
Marketfiyatlari.org sitesinde 1,7 milyon kişi inceleme yaptı. Aynı üründe fiyat farkı yüzde 112 oldu.
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı ve Merkez Bankası’nın iş birliğiyle kurulan marketfiyatlari.org, tüketicilerin farklı marketlerdeki ürün fiyatlarını karşılaştırmalarına olanak sağlayan bir platform olarak kısa sürede büyük bir ilgi gördü. TÜBİTAK tarafından teknik altyapısı hazırlanan platform, yalnızca birkaç hafta içinde 1,76 milyon tekil kullanıcıya ulaştı.
MARKETLER ARASINDA YÜZDE 112'YE VARAN FİYAT FARKLARI
Marketfiyatlari.org'un verilerine göre, aynı markaların ürünleri, farklı marketlerde bazen yüzde 112’ye kadar değişen fiyat farklarıyla satılabiliyor. Platformda yapılan karşılaştırmalar, fiyat farklılıklarının ne kadar büyük olduğunu gözler önüne serdi. İşte bazı dikkat çekici örnekler:
- Çay fiyatları: 1 kilogram çay bir markette 232 TL iken, aynı çayın yarım kilosu başka bir markette 99 TL’ye satılıyor. Bu, %17,1’lik bir fiyat avantajı sağlıyor.
- Tuvalet kağıdı: Aynı markaya ait 16’lı tuvalet kağıdı bir markette 89 TL iken, başka bir markette 189,95 TL’ye satılmakta. Fiyat farkı %112’nin üzerinde.
- Su fiyatları:
- 5 litrelik pet su bir markette 30 TL, diğerinde 37,5 TL (Fark: %25)
- 750 ml cam şişe su bir markette 53,5 TL, diğerinde 72,5 TL (Fark: %35,5)
- 1 litrelik pet su bir markette 12 TL, diğerinde 17,5 TL (Fark: %45,8)
- Tost peyniri: 600 gramlık tost peyniri bir markette 189,95 TL, başka bir markette ise 242,9 TL’ye satılmakta (Fark: %27,8)
YENİ İYİLEŞTİRMELER VE PLANLAR
Marketfiyatlari.org'un mobil versiyonunun yakın zamanda kullanıma sunulacağı duyurulurken, platformda restoran fiyatlarını karşılaştırmaya yönelik yeni bir platformun da hazırlık aşamasında olduğu belirtildi. Bu yeni özellik ile, tüketicilerin restoranlardaki yemek fiyatlarını da kolayca karşılaştırması hedefleniyor.