Anket şirketleri neden yanıldı? Genar Araştırma Başkanı Aktaş ve Konsensus Araştırma Başkanı Sarı değerlendirdi

14 Mayıs seçimleriyle ilgili yapılan anketlerdeki büyük hata payı, seçimden sonra en çok merak edilen konulardan biri... Uzmanlara göre bu durum basit bir hata payı ile açıklanabilecek bir durum değil... Sorunun birçok sebebi olabilir... Peki o sorunlar neler?

Son Güncelleme:

Seçmenler dinlendi, anketler hazırlandı, sonuçlar paylaşıldı. Ancak anket şirketlerinin verileri ile sandık farklı olunca anket şirketleri eleştirilerin hedefi oldu. 

Anket şirketlerinin 28 Mayıs'taki cumhurbaşkanlığı seçiminin 2. turunda nasıl verilerle kamuoyu karşısına çıkacağı ise merak konusu oldu.

Peki 9-10 puan yanılan anket şirketleri neden seçmenin tercihini doğru okuyamadı?

Genar Araştırma Başkanı İhsan Aktaş ile Konsensus Araştırma Başkanı Murat Sarı, Haber Global canlı yayınında Saynur Tezel'e seçim sonuçlarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Kaynak: Haber Global TV

Rize'de her gün ne yiyeceklerini yapay zeka belirliyor Bayraktar TB3 SİHA silahlandı Kars'ta göç edemeyen leylekler kar üstünde zor şartlarda görüntülendi Uzungöl'ün zirveleri kış sporlarının yeni gözdesi olmaya hazırlanıyor Dünyanın en yüksek dağını uçaktan böyle görüntüledi Ambalajı getir paranı al: Sıfır atıkta yeni dönemin şifresi “DOA”