112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen ihbarlar 'yok artık' dedirtti: "Kurbağa veya fare yuttum”

Her gün binlerce çağrıya cevap veren Iğdır 112 Acil Çağrı Merkezi birçok asılsız ihbar ile de uğraşmak zorunda kalıyor. 2023 yılında alınan çağrıların yüzde 35,2’si asılsız ihbar çıktı. Her gün farklı asılsız ihbarla uğraşan ekip yardım bekleyen vatandaşlara ulaşmak için büyük çaba sarf ediyor. Değişik istek ve taleplerle ile telefon aldıklarını belirten Alican Yurtseven, “Bize ilk gelen çağrıları alan biz çağrı alıcılar o çağrıları filtreliyoruz. Bizi arayanlardan gerekli olan bilgileri adresi, olayın ne olduğunu alıyoruz. Daha sonra o çağrıyı gerekli birim olan sağlık acil , jandarma acil , polis acil, itfaiye acil vb. aktarıyoruz