Yüksek fiyatlar ilgiyi o araçlara yöneltti: Hiç olmadığı kadar soruyorlar
Türkiye'de sıfır ve ikinci el otomobil fiyatları yükselirken, akaryakıtta yaşanan büyük yükseliş de piyasaları olumsuz etkiliyor. Bu nedenlerle vatandaşların talebi de değişiyor.
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, artan araç fiyatları ve üst üste gelen akaryakıt zamlarının tüketiciyi daha önce hiç olmadığı kadar daha ekonomik modellere yönelttiğini vurguladı.
Dünya gazetesinden Aysel Yücel'in haberine göre, Bozkurt, tüm dünyada hızla büyüyen SUV pazarının da Türkiye’de daha ucuz modellerin olduğu B segmenti üzerinden yükseldiğine dikkat çekti.
B-SUV’un SUV segmentteki payı yüzde 57’ye ulaştı. Pandemi öncesinde pazarın hakimiyeti bir üst segment olan C-SUV araçlardaydı.
AKARYAKITTAN DOLAYI HİBRİTİ SORUYORLAR
Akaryakıt fiyatlarındaki artışın otomobil pazarına etkisini değerlendiren Ali Haydar Bozkurt, “Son 3-4 ayda daha önce hiç olmadığı kadar hibrit araç soran oldu. Artık bayiye gelen üç müşteriden ikisi hibrit soruyor. Tüm modeller için hibrit talebi artıyor. Çünkü birçok avantajının yanında önemli ölçüde bir yakıt tasarrufu sağlıyor” dedi.
Kaynak: Haber Global TV