Ünlü girişimci Hamdi Ulukaya, ABD'lilere kahve içirecek
Amerika Birleşik Devletleri'nin en çok satan yoğurt markası Chobani'nin kurucusu Hamdi Ulukaya, yeni girişimini kahve alanında yaptı. Erzincanlı iş insanı Ulukaya, yoğurttan sonra ABD'lilere bu kez de kahve içirecek.
Amerika Birleşik Devletleri’nin en çok satan yoğurt markası Chobani’nin kurucusu Hamdi Ulukaya, girişimlerine bir yenisini ekledi. Bir dönem kahve zinciri satın alan Ulukaya, bu pazarda büyümek amacıyla önemli bir adım atarak hazır kahve pazarına giriş yaptı. Erzincanlı iş insanı bu girişimiyle ABD'lilere yoğurttan sonra bu kez de kahve içirecek.
DÜNYA'dan Çiğdem Yücesoy Subaşı'nın haberine göre, ABD’de alkolsüz içecek endüstrisinin en hızlı büyüyen segmenti olan hazır kahve pazarına Chobani Coffee markasıyla giren Ulukaya, dört ayrı kategorideki ürünlerini satışa sundu. “Artık kahvedeyiz” diyerek sosyal medyada yeni girişimini duyuran Ulukaya, Starbucks’a meydan okuyacak.
4 MİLYAR DOLARLIK PAZARDAN PAY İSTİYOR
Giderek tüketimi artan ve ABD’de yıllık 4 milyar dolarlık bir pazarı bulunan içime hazır kahve için çalışmalar bir süre önce başlamıştı. İlk olarak kahve için krema ürünleri üretmeye başlayan şirket, bu alanda kaydettiği büyümeyi görünce devamını da getirmek istedi.
Önce kremasıyla başlayan ve kahveye uzanan bu girişiminde Ulukaya, sağlık vurgusunu da ön plana çıkarıyor. İçime hazır soğuk preslenmiş kahveler, doğal ürünler kullanılarak hazırlandığı vurgusuyla satışa çıkarıldı. Tatlandırıcı ve yapay malzemeler içermemesi sebebiyle ilgi gören marka, Chobani kreması ve gerçek sütle hazırlanarak raflara girdi.