Uluslararası Olimpiyat Komitesi, sporculara reklam izni verdi

Ulusararası Olimpiyat Komitesi (IOC), Olimpik Sözleşme'de yaptığı değişiklikle Olimpiyat oyunlarına katılan sporculara reklam ve pazarlama izni verdi. Söz konusu değişiklikleri ve kuralları Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi haberglobal.com.tr'ye açıkladı.

Son Güncelleme:

ÖZEL HABER - SAMET CAMBAZ - haberglobal.com.tr

Uluslararası Olimpiyat Komitesi(IOC), Olimpik Sözleşme’de yer alan “Kural 40”ta yaptığı değişiklikle Olimpiyat oyunlarına katılan sporcuların IOC ilkeleriyle uyumlu olmak kaydıyla Olimpiyat esnasında reklam yapmasına ve sponsorlarının reklam yayınlamasına izin verdi. Bu karar Nisan 2019’da 185 Olimpiyat komitesinden 350 sporcunun katılımıyla gerçekleştirilen Uluslararası Sporcu Forumu’nda sporcuların “IOC’nin 206 Ulusal Olimpiyat Komitesi sporcularına ve IOC Mülteci Olimpiyat Takımı’na verilen finansman desteğinin güçlendirilmesi” tavsiyesinde bulunmasının ardından geldi. 


IOC’nin hazırladığı Olimpik sözleşmede yer alan söz konusu 40.3 madde daha önce “IOC Yönetim Kurulu tarafından verilebilecek izinler haricinde, Olimpiyat Oyunlarına katılacak olan hiçbir sporcu, antrenör, çalıştırıcı ya da diğer takım görevlisi, Olimpiyat Oyunları esnasında şahsının, adının, fotoğrafının ya da spordaki performansının reklam amaçları için kullanılmasına izin vermeyecektir” şeklindeydi. 

Bu madde, “Olimpiyat Oyunlarına katılacak olan sporcu, antrenör, çalıştırıcı ya da diğer takım görevlisi, Olimpiyat Oyunları esnasında şahsının, adının, fotoğrafının ya da spordaki performansının reklam amaçları için kullanılmasına IOC Yönetim Kurulu tarafından belirlenecek ilkeler ile uyumlu olmak kaydıyla izin verebilir” şeklini aldı. Sponsorların yayınlayacağı sporcu görüntülerinin oyunlardan 90 gün önce başlayan, Olimpiyatları veya sporcunun Olimpiyatlardaki performansını konu edinmeyen içerikler olması gerekiyor 


Konuyla ilgili ulaştığımız Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi, değişikliğin detaylarını ve neler getirdiğini haberglobal.com.tr'ye açıkladı. Söz konusu sözleşmedeki 40.3 maddenin yeniden düzenlenmesi ile “Olympic Partner” olmayan yani Olimpiyat Oyunlarının resmi sponsorları olmayan markaların sporcuların görüntülerini Olimpiyat oyunları esnasında reklam amacıyla yayınlayabilir hale geldiğini belirten Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi, bu görüntülerin beş koşula bağlı olarak kullanılabileceğini belirtti. En önemlisinin “Olimpik unsur” içermemesi olduğunu belirten Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi temsilcileri, söz konusu reklamların yayınlanmadan önce online olarak IOC’a gönderilip izin alınması gerektiğini ifade etti. Maddenin güncellenmesiyle birlikte sporcular da sosyal medyada markalarına teşekkür edebilecekleri bir gönderi yayınlayabilecekler ve bu sosyal medya gönderileri için IOC’dan izin alınması gerekmeyecek. Fakat bir takım kısıtlamalara tabi. Söz konusu reklam bağlantılı sosyal medya gönderisinde sporcu herhangi bir Olimpik ve milli unsura yer veremeyecek. Yani bir sporcu kazandığı altın madalya ve milli forma ile markaya teşekkür ettiği bir videoyu yayınlayamayacak. Bunun yerine tamamen sivil bir kıyafet ile sponsorlarına teşekkür edebilecekler. 

Söz konusu değişiklik eski IOC Başkanı Antonio Samaranch’ın Olimpiyat oyunlarını sponsorlarla buluşturmasının ardından yapılan en büyük devrim olabilir. Olimpik oyuncularının kendilerini pazarlama hakları bulunmuyordu.  Global Athlete’in bu yılın başlarında yaptığı ve 48 ülkeden 500 sporcunun katıldığı bir ankete katılan sporcuların yüzde 58’i gelecek için maddi kaygılar taşırken, finansal olarak istikrarlı olmadıklarını belirtti. Ayrıca ankete katılan 5 sporcudan 4’ü kendilerine “isimlerini pazarlama haklarının verilmesinden” yana olduğunu söyledi. IOC’nin attığı bu adım olimpik sporcuların Olimpiyatlara olan motivasyonlarını daha da yükseltebilir.

Bu belirlenen ilkelerin yer aldığı dökümanlar sporculara ve sponsorlara danışmanlık yapmaları amacıyla Ulusal Olimpiyat Komiteleri ve olimpik sporların uluslararası federasyonlarına gönderildi. Haberglobal.com.tr'ye konuşan Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi yetkilileri, milli sporculara ve sponsorlara bu konuda danışmanlık yapacaklarını belirtti. 

Söz konusu değişikliklerin yansıyacağı Tokyo 2020 olimpiyatları salgın nedeniyle 2021'e ertelenmişti. Tokyo 2020 olimpiyatları 23 Temmuz - 8 Ağustos 2021 tarihinde gerçekleştirilecek.

Kaynak: Web Özel

Sonraki Haber