THY'den açıklama: Küresel çapta yaşanan teknik aksaklık büyük ölçüde giderildi

Bu sabah siber güvenlik yazılımının Microsoft Azure sistemini kilitlemesiyle yaşanan sorunlar dünyayı kilitledi. Sorunu yaşayanlardan biri de Türk Hava Yolları (THY) oldu. Yapılan son açıklamada sorunun büyük ölçüde giderildiği bildirildi.

Son Güncelleme:

Bu sabah siber güvenlik yazılımının Microsoft Azure sistemini kilitlemesiyle yaşanan sorunlar dünyayı kilitledi. Sorunu yaşayanlardan biri de Türk Hava Yolları (THY). Türk Hava Yolları, yaşanan aksaklıklar sonrası uçuşları iptal olan yolculara yeni haklar tanıdıklarını açıkladı.

Türk Hava Yolları, ilave haklardan yararlanma şartını şöyle açıkladı;

"19 Temmuz 2024 ve öncesinde düzenlenmiş biletler için 19 Temmuz 2024 tarihindeki seferlerimize kayıtlı tüm Türk Hava Yolları yolcularımızın, 25 Temmuz 2024 (dahil) tarihine kadar işlem yaptırmaları kaydıyla ilave haklar tanımlanmıştır."

Türk Hava Yolları'ndan konuyla ilgili yapılan açıklama şu şekilde;

"Değerli Yolcularımız, Havacılık sektörü de dahil olmak üzere farklı sektörleri etkileyen ve küresel çapta hizmet veren bir tedarikçi kaynaklı teknik aksaklık meydana gelmiş olup, bu aksaklık neticesinde bazı seferlerimiz iptal edilmiştir. Uçuşunuzun durumunu mobil uygulamamızda yer alan "Uçuş durumu" sekmesinden görüntüleyebilirsiniz. Seferi iptal olmayan yolcularımız için de yaşanılan aksaklık nedeniyle ek haklar tanımlanmıştır. Sistemsel aksaklık giderildikten sonra aşağıdaki şartları sağlayan yolcularımız satış kanallarımızdan işlem yapabilirler.

19 Temmuz 2024 ve öncesinde düzenlenmiş biletler için 19 Temmuz 2024 tarihindeki seferlerimize kayıtlı tüm Türk Hava Yolları yolcularımızın, 25 Temmuz 2024 (dahil) tarihine kadar işlem yaptırmaları kaydıyla ilave haklar tanımlanmıştır.

1) Rezervasyon değişiklikleri ücretsiz yapılacaktır. Uçuş saati geçmiş olmasına rağmen henüz işlem yaptırmayan ve uçuşlarına katılamayan yolcularımız hak kaybı yaşamayacaklardır.

2) İade talepleri: a) Hiç kullanılmamış biletler için kesintisiz iade yapılacaktır. b) Kısmi olarak kullanılmış, seyahatin tamamlanmamış olduğu biletlerde, biletin kullanılmayan uçuşlarına ait iade işlemi kesintisiz yapılacaktır.

3) İlgili uygulamalar sadece Türk Hava Yolları tarafından icra edilen seferlerde kayıtlı grup ve münferit yolcular için geçerli olacaktır. Güncel gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğiz. Anlayışınız için teşekkür ederiz."

"AKSAKLIK BÜYÜK ÖLÇÜDE GİDERİLDİ"

THY'den yapılan son açıklamada, "Küresel çapta yaşanan teknik aksaklık büyük ölçüde giderilmiştir. Tüm birimlerimiz, operasyonlarımızın normal seyrine dönmesi için hız kesmeden çalışmalarına devam etmektedir. Uçuşlarınız ile ilgili değişiklik ve iade işlemlerinizi web sitemiz veya mobil uygulamamız üzerinden yapabilirsiniz" denildi. 

TÜRK HAVA YOLLARI BASIN MÜŞAVİRİ YAHYA ÜSTÜN: BAZI SEFERLERİMİZİ İPTAL EDİYORUZ

Türk Hava Yolları'nın basın müşaviri Yahya Üstün, sabah saatlerinden itibaren yaşanan küresel aksaklığın doğrultusunda operasyon yoğunluğunu düşürdüklerini ifade etti. Üstün, uçuşlarda aksamaların yaşanmaması için bazı seferlerin iptal edileceğini açıklamıştı. 

Üstün'ün X sosyal medya platformundan yaptığı açıklama şöyle;

"Değerli yolcularımız, Dünyada farklı sektörlerden birçok şirketi etkileyen yazılım kaynaklı problemin çözümü doğrultusunda operasyon yoğunluğumuzu düşürmek için çalışmalar yapmaktayız.

Uçuşlarda aksama yaşanmaması adına bazı seferler iptal edilecek olup, uçuşlarımız en kısa sürede kademeli olarak normal seyrine dönecektir. Yaşanan aksaklıktan dolayı siz değerli misafirlerimizden özür dileriz."

Sonraki Haber