Koronavirüs internet reklamcılığını da vurdu!

Dünya koronavirüs salgınıyla uğraşır iken haber siteleri de her alanda koronavirüs haberleriyle doldu. Fakat bu dünyanın en büyük markaları bu koronavirüs haberlerinin arasına reklam vermek istemiyor! Sonuç: Haber siteleri para kaybediyor!

Son Güncelleme:

The New York Times'in internet sayfaları siteyi sarıp sarmalayan koronavirüs haberlerinin arasına reklam vermek istemeyen şirketler yüzünden gelirlerinin yüzde 10'unu kaybetmek üzere... 2019'da toplam 800 milyon dolar dijital reklam geliri elde etmişti. İngiltere'deki habercilik sektörü gelirlerinin 50 milyon pound düşmesini bekliyor. 

Londra merkezli araştırma şirketinin yöneticisi Mike Follett "Pozitif öğeler barındıran bir reklamı koronavirüs haberlerinin arasına koymak istemezsiniz." diyor. Reklamverenler, sitelerde anahtar kelimeleri girerek reklamlarının o anahtar kelimelerin yer aldığı sayfalarda görünmemesini sağlayabiliyor. Bir çok reklam veren büyük C harfinin olduğu sayfaları kara listeye ekledi bile... koronavirüsün Dünya Sağlık Örgütü tarafından adlandırılan kodu Covid-19.

Haber sitelerinin trafiği koronavirüs salgının haber alma ihtiyacı arttığından ötürü yüzde 50 arttı. Fakat reklam gelirleri de bir o kadar düştü. 

Sonraki Haber