İşçiliği düşük, alış-satış arasındaki fark az: Altına yatırım yapmak isteyen ona koşuyor
Yatırımcıların 'yeniden' gözdesi
Ekonomim'den Yener Karadeniz'in haberine göre İstanbul Kuyumcular Odası Başkan Yardımcısı ve Filiz Bilezik Genel Müdürü Erdinç Demir, söz konusu modelin aslında eski bir ürün olduğunu belirterek, “1990’lı yıllarda çok satan bir üründü. İlerleyen süreçte geniş bilezikler daha fazla ilgi görmeye başladı. Ama gösterişli bileziklerde işçilik yüksek olduğu için son zamanlarda Türkiye’de yatırım yapmak isteyenler yeniden Ajda bileziklere yöneldi. Zarif bir ürün, yeniden tercih edilmeye başlandı” dedi. Vatandaşların güvenlik kaygısı ile paketli ürünlerden çekinmeye başladığını anlatan Demir, şöyle devam etti: “Paketli ürünleri saklama sıkıntısı oluyor. Bankaya götürmek istiyorlar bankada sıkıntı oluyor. Ama Ajda bilezikleri saklama gibi bir durum içine girmiyorlar. Çünkü yapılan yatırımı bileklerinde de kullanabiliyorlar. Çünkü işçilik diğer takı ürünlerine göre çok uygun. Alım satım arasında zarar edilmiyor hatta altın fiyatlarındaki yükseliş sayesinde birkaç ay bekleyen verdiği paranın daha fazlasını alıyor.”