Google’ın Türkiye ekonomisine katkısı 3,3 kat arttı

Google’ın 2021’da dört temel ürün ve hizmet kategorisiyle oluşturduğu ekonomik değer, 476 milyar TL’ye ulaşarak GSYH’nin yüzde 6,6’sına denk geldi.

Son Güncelleme:

Google Türkiye, Deloitte işbirliği ile hazırladığı “Google Ekosistemi Sosyo-Ekonomik Değer Raporu” İstanbul’da tanıttı.  Rapora göre Google’ın 2021 yılında dört temel ürün ve hizmet kategorisiyle oluşturduğu ekonomik değer, 476 milyar TL’ye ulaşarak GSYH’nin yüzde 6,6’sına denk geliyor.

Yapılan sunumda ayrıca “Google Haritalar kullanıcılarına 39 milyar TL‘lik yakıt ve zaman tasarrufu sağladığı da dikkat çekti. Ayrıca Google’un 2021’de reklam ürünlerinin 193 milyar TL‘ye ulaştığını, bunun 2025 yılı itibarıyla tam 422 milyar TL‘ye çıkmasını beklediği belirtildi. Haritalar ve İşletme profili kategorisinde 62 milyar TL kadar bir 2021 geliri açıklayan firma, Android ve Play Store temelinde ise yine 2021 yılı için 210 milyar TL’lik bir gelir paylaştı. Şirket 2025 itibarıyla bu alanda tam 535 milyar TL‘yi görmek istiyor.

Bulut ve kurumsal alana yönelik diğer ürünleri üzerinden 2021’de 12 milyar TL‘ye ulaşan internet devi, aynı yılda 1,9 milyon istihdamı desteklerini de aktardı. Arama ile tüketici refahında 21 milyar TL değerinde artış sağladıklarını belirten Google, “Arama” ile kişilerin Türkiye’de 2,3 milyar saat tasarruf ettiğini de aktardı. Türkiye’de yaklaşık 36 milyon kişinin Google Haritalar’ı kullandığını aktaran şirket, 2021 yılında Türkiye ekonomisine 2018’e oranla 3,3 kat daha fazla katkı sağladıklarını da paylaştı.

2025 YILINDA GSYH'NİN YÜZDE 7,4'ÜNE ULAŞILMASI HEDEFLENİYOR

Google’ın 2021 yılında dört temel ürün ve hizmet kategorisiyle oluşturduğu ekonomik değer, 476 milyar TL’ye ulaşarak GSYH’nin yüzde 6,6’sına denk geldi. 2018’de GSYH’nin yüzde 3,9’una tekabül eden bu rakamın 2025 yılında yüzde 7,4’e ulaşacağı öngörülüyor. Google ekosisteminin ülke ekonomisine sağladığı katkı Google ürün ve hizmetlerine bağlı olarak da farklılık gösteriyor. Google reklam ürünlerinin katkısı, 2021 verilerine göre 193 milyar TL’ye ulaşırken 2025 yılında 422 milyar TL’ye ulaşması bekleniyor. Google Haritalar ve Google İşletme Profili’nin ekonomik etkisi ise 62 milyar TL’ye ulaşırken 2025 yılında bu rakamın 136 milyara ulaşacağı öngörülüyor. Google Cloud ve Workspace alanındaysa 2021’de oluşan 12 milyar TL’lik etkinin 2025 yılında 33 milyara çıkması beklenirken, Android ve Google Play ekosisteminin ekonomik etkisi 210 milyara ulaşmış durumda ve 2025’te de 535 milyar olacağı öngörülüyor.

Kaynak: Haber Global TV

Sonraki Haber