Tüketicilere fahiş fiyatlara karşı çağrı: Bu numaralar ve uygulamayı kullanın
Tüketici Başvuru Merkezi Başkanı Aydın Ağaoğlu, son günlerde görülen fahiş gıda fiyatlarına ilişkin vatandaşlara yönelik önemli uyarılarda bulundu.
Son günlerde temel gıda ürünleri olan süt, ayçiçek yağı, yumurta başta olmak üzere fiyatlarda görülen fahiş artış, vatandaşların da tepkisini çekiyor.
Peki, fiyatlara karşı tüketici çaresiz mi? Fiyat farklarının yaşandığı durumlarda ne yapılabilir?
Tüketici Başvuru Merkezi Başkanı Aydın Ağaoğlu, Haber Global'de gıda fiyatlarındaki artışa ilişkin açıklamalarda bulundu, tüketicilere önemli tavsiyelerde bulundu.
"ALO 174 VE 175 ŞİKAYET UYGULAMASI KULLANILMALI"
Fiyat artışında fırsatçılık yapıldığını belirten Ağaoğlu, 'vurgun yapıldığı' ifadelerini kullanarak, "Takip edilirse fail bulunur" dedi. Ağaoğlu, vatandaşlara da çağrıda bulunarak "Alo 174 (Alo Gıda) ve 175 (Alo Tüketici) şikayet uygulaması kullanılmalı" diye konuştu.
Gıda marketleri 'bonmarşe' oluyor
HFA UYGULAMASI ÇAĞRISI
Ticaret Bakanlığı Tüketici'nin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü'nün haksız fiyat artışı yapılan ürünlerde tüketicinin şikayet bildirimi uygulaması olan, mobil HFA uygulamasına da dikkat çeken Ağaoğlu, "Marketin fişi var diyelim, fişi görüntülüyoruz. Etikette yazıyor 10 lira, market fişinde 11 buçuk lira. İşte delil. Yumurtanın fiyatı bir haftada 22 liradan 30 liraya çıkıyor. Fotoğrafı ekliyor, adresi yazıyor. Gönder tuşuna basıyor, müfettişlik görevini tamamlamış oluyor. Ben tekrar ediyorum. Geçen ay HFA'nın ceza kestiği firmayla ilgili gerekçede 'Tüketicinin gönderdiği videodan açıkça anlaşıldığı üzere bu firma haksız fiyat artışı yapmıştır' deniliyor. Demek ki şikayetler dikkate alınıyor. Bu kazan-kazan oyunudur değerli tüketiciler size sesleniyorum. İndirim, çekin fotoğrafları, gönder tuşuna basın, gerisi Ticaret Bakanlığı'nın işidir" dedi.
Kaynak: Haber Global TV