Elektrikli otomobil dünyasını sarsan lansman: Ford Elektrikli Mustang!

Ford, efsane otomobilinin elektrikli versiyonunu vitrine çıkararak Mustang Mach E'nin lansmanını yaptı. Los Angeles'ta pazar günü lansmanı yapılan otomobil, Tesla'ya meydana okuyabilecek yegane rakip olarak gösteriliyor

Son Güncelleme:

Elektrikli otomobil dünyasının ağabeyi olarak kendini ettiren Tesla'ya rakip çıkabilecek bir otomobil sadece ve sadece bir efsaneden çıkabilirdi. Nitekim öyle de oldu. Ford, elektrikli otomobil dünyasını derinden sarsan otomobilini hem de bir SUV olarak çıkardı: Ford Mustang Mach-E...

Aslında bu otomobilin gelişi aylardır bekleniyordu. Sızan fotoğraflar ve özellikleri aylarca tartışıldı. Nihayet geçtiğimiz pazar Los Angeles'ta Ford'un kaslı elektriklisi hem de bir efsane ile Mustang amblemiyle boy gösterdi.

2022'ye kadar hibrit teknolojisi ve elektrikli otomobillere 11.5 milyar dolar harcamayı planlayan Ford, V-8 motor efsanesine eşdeğer bir motor gücünü elektrikli otomobil piyasasına taşıyarak çıtayı da oldukça yüksek bir noktaya sabitlemiş oldu.

Ford'un Mustang'i lanse ediş şekli de oldukça ilginçti. 

Tesla'nın algıyı sürekli yukarıda tutmak için yeni modellerini çoğunlukla Space-X tesislerinde lanse etmesine karşılık Ford Mustang Mach-E için daha mütevazi bir başlangıcı tercih etti.

Motor1'in verdiği bilgilere göre Ford Mustang Mach-E, 2 adet lityum-iyon batarya paketi seçeneği ile geliyor. Bunlar "standart menzil" ve "uzatılmış menzil" şeklinde ayrılıyor. Standart menzilli versiyonda 75.7 kWh'lık bir batarya paketi bulunuyor. Bu batarya paketi, enerjisini arkada yer alan motora gönderiyor. Uzatılmış menzilli versiyonda ise 98.8 kWh'lık bir batarya paketi bulunuyor ve bu batarya paketi, enerjisini hem önde hem arkada yer alan 2 adet motora birden gönderiyor. Ford'un açıklamasına göre Mustang Mach-E, uzatılmış menzilli versiyonuyla ve arkadan itiş sistemi kombinasyonuyla 480 km'lik bir menzil vaad ediyor. 


Uzatılmış menzilli versiyon olup da 4 tekerden çekiş sistemine sahip olan Mach-E'lerin menzil değeri ise 480 km değil de 430 km olarak açıklanıyor. Zira bildiğiniz üzere 4 tekerden çekiş sistemleri her zaman araçlara ekstra ağırlık dezavantajı yaratıyorlar. Fakat elektrikli bir SUV ile arazi sürüşü yapabilmek de tabii ki çok önemli bir ayrıcalık olacaktır. "Peki standart menzilli yani ufak bataryalı versiyonun menzili ne kadar?" diye soracak olursanız da standart menzilli ve arkadan itişli bir Mach-E'nin menzilinin 370 km olarak açıklandığını söyleyebiliriz. Hem ufak bataryalı hem de 4 tekerden çekişli bir Mach-E alan müşteriler ise en düşük menzil değerine sahip Mach-E'leri almış olacaklar. O şekilde belirtilen menzil değeri de 340 km.

Uzun menzilli yani büyük bataryalı ve 4 tekerden çekişli versiyonlar arasında özel bir versiyon da var. Bu da Mach-E GT Performance. Normalde büyük batarya ve 4 tekerden çekiş kombinasyonunda 430 km menzil sunan Mach-E, GT Performance versiyonuyla alınırsa bu menzil değerini 400 km'ye indirmiş oluyor. 

Mustang Mach-E'yi satın almak isteyen müşteriler, ilk aşamada iki farklı versiyon ile karşılaşacaklar. Bunlar "Premium" ve "First Edition" versiyonları olacak. First Edition versiyonunda aracın uzatılmış menzilli batarya paketine ve 4 tekerden çekiş sistemine standart olarak sahip olduğu görülüyor. Ayrıca kırmızı fren kaliperleri, metal pedal seti ve özel amblemler gibi güzel detaylar da bu versiyonda yer alıyor.


En ucuz Mach-E'yi satın alma hayali kuran müşteriler ise 2021 yılında gelecek olan baz versiyon Mach-E Select'i beklemek durumundalar. Ayrıca California Route 1 olarak adlandırılan versiyon ile Mach-E GT Performance'ın da 2021'den önce gelmeyeceği belirtiliyor. 

Mach-E'nin menzil değerleri de bulunduğu segmente göre fazlasıyla rekabetçi değerler. Çünkü Mach-E, menzil değerleri konusunda elektrikli Kia Niro, Jaguar I-Pace ve Audi e-tron gibi araçları geride bırakıyor. Görünüşe göre Mach-E, menzil konusunda henüz piyasaya çıkmamış olan ve yine yüksek menzil vaad eden Tesla Model Y ile başı çekecek.

Ford, Mach-E satın alan müşterilerin ABD'deki 12.500 istasyondan ve 35.000 bağımsız şarj ünitesinden faydalanabileceklerini belirtiyor. Ford, Tesla'nın Supercharger adını verdiği şarj istasyonları gibi özel istasyonlara sahip olmasa da Chargepoint ve EVGo gibi firmalarla bu konuda ortak çalışarak bolca istasyon sunuyor.  

Mach-E'nin şarj kabiliyetine baktığımızda ise aracın 150 kW'lık DC hızlı şarj sistemiyle sadece 10 dakikada 75 km menzil kazandığını görüyoruz. Tabii Porsche Taycan ve Tesla Model 3 gibi bazı elektrikli otomobillerin 250 kW'a kadar yüksek kapasitelerde şarj edilebildiğini de biliyoruz. Tabii Mach-E, diğer tüm elektrikli otomobiller gibi evlerde ve garajlarda da şarj edilebilme imkanına sahip. Ford, Mach-E'yi satın alan tüm müşterilerine mobil şarj ekipmanlarını ücretsiz olarak veriyor. Standart bir 240V'luk prize bağlandığı zaman Mach-E, şarj sırasında saat başı 35 km menzil kazanıyor. 

Mach-E'nin en güçlü versiyonu olan Mach-E GT Performance 466 beygir güç ile 830 Nm tork üretiyor ve yaklaşık 3.5 saniyelik bir 0-100 km/s hızlanma süresine sahip. Fakat daha öncede belirttiğimiz gibi bu versiyon, 2021'den önce piyasaya çıkmayacak. Mach-E GT Performance gelene kadar da en hızlı Mach-E'ler, Premium ve First Edition versiyonları olacak.

Mustang Mach-E'nin Premium ve First Edition adlı ilk versiyonları 2020'de satışa sunulacak. Select, California Route 1 ve GT Performance versiyonları ise 2021'den önce piyasaya çıkmayacak. Mach-E'nin fiyat aralığı ise ABD'de 40.000$ ile 65.000$ aralığı civarında olacak. Ön sipariş için istenen ücret ise 500$ şeklinde.


Sonraki Haber