Facebook, WhatsApp reklamlarında geri adım attı
Facebook, Whatsapp'ta reklam gösterimi konusunda geri adım attı. 1.5 milyar kullanıcıdan para kazanmanın başka yollarını aramaya başladı.
Geçtiğimiz yıllarda WhatsApp kurucu ortaklarının şirketten ayrılmasına neden olan Facebook'un WhatsApp'a reklam çıkma planı rafa kalktı. Facebook, WhatsApp'a reklam çıkmanın yeni yollarını arayan ekibi dağıttı.
Uzun süredir Uygulamalar Ailesi üzerinden gelir elde etmeye odaklanan Facebook'un bu hamlesi şaşırtıcı oldu. Zira 2014 yılında 22 milyar dolara WhatsApp'ı satın alan Facebook, şirketin 1.5 milyarlık kullanıcı tabanına reklam çıkarak gelir elde etmeye odaklanmıştı. Facebook, reklamı Whatsapp'ta durum sekmesine yerleştirmeyi planlıyordu. Facebook Marketing Summit etkinliğinde WhatsApp reklamlarının nasıl görüneceği de paylaşılmıştı. Fakat şimdilik bu plan ertelendi. Ancak iptal edilmedi. Bu konuyu uzun vadeli plan olarak gören Facebook'un projeyi ne zaman gündeme alacağı ise açıklanmadı.