Çin'den Türkiye'ye oradan Avrupa'ya Demir İpekyolu'nda dev imza

İstanbul'daki Kazak-Türk İş Forumu çerçevesinde, KTZ Express JSC (Kazakistan Demiryolları'nın bağlı ortaklığı) ile Türkiye lojistik operatörü Pasifik Eurasia Lojistik Dış Ticaret A.Ş. arasında işbirliği anlaşması imzalandı

Son Güncelleme:

İstanbul'daki Kazak-Türk İş Forumu çerçevesinde, KTZ Express JSC (Kazakistan Demiryolları'nın bağlı ortaklığı) ile Türkiye lojistik operatörü Pasifik Eurasia Lojistik Dış Ticaret A.Ş. arasında işbirliği anlaşması imzalandı. Yeni anlaşma, Güney Koridoru boyunca taşımacılığın geliştirilmesini sağlayacak.

Demiryolu taşımacılığı alanında yapılan bu işbirliği ile, işlem maliyetleri düşürülürken varlıkların karşılıklı kullanımı yoluyla konteyner hizmetlerinin kalitesini artırarak Güney Koridoru'nun rekabetçiliğinin artırılması planlanıyor.

Kazakistan Cumhuriyeti Başbakanı Askar Mamin ile Türkiye Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay 

Ayrıca anlaşma Çin-Türkiye arasındaki yük taşıma süresini 1 aydan 12 güne, Çin-Avrupa arasındaki yük taşıma süresini ise 18 güne düşüren dev Demir İpekyolu projesinin de bir parçası oldu.

AZERBAYCAN, GÜRCİSTAN, ORTA ASYA TÜRK CUMHURİYETLERİYLE ÇAĞDAŞ DEMİR İPEKYOLU

Uzak Doğu'dan Batı Avrupa'ya Demir İpekyolu hayali, bu işbirliği ile gerçeğe dönüştü. 'Kuşak Yol Girişimi' çerçevesinde Çin'den Avrupa'ya Marmaray tüp geçişini kullanarak kesintisiz giden ilk yük trenini geçtiğimiz hafta İstanbul'da Marmaray'dan geçiş yaparak Avrupa'ya doğru yol almıştı. Trenin Ankara Garı'nda karşılanması öncesinde açıklama yapan Pasifik Eurasia Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Erdoğan, Demir İpek Yolu'nun lojistik sektörünün büyümesine önemli katkı sunacağını belirtmişti. Bu kapsamda Rus Demiryolları'nın RZD Logistics şirketi ile ortak şirket kurmak üzere ön anlaşma imzaladıklarının altını çizen Erdoğan, Kazak Demiryolları'nın şirketi KTZ Express ile de önümüzdeki günlerde işbirliği anlaşması imzalayacaklarını söyledi. Fatih Erdoğan, Azerbaycan, Gürcistan ve Orta Asya Türk Cumhuriyetleri ile işbirlikleri yaptıklarını da ifade etmişti. 

PEKİN'DEN İSTANBUL'A YÜK TAŞIMA SÜRESİ 18 GÜNE İNDİ

Buna göre Çin, Kazakistan, Azerbaycan ve Gürcistan demiryolları yetkilileri ile uzun süren görüşmeler ve TCDD ile yaptıkları işbirliğinin ardından gelinen bu aşamada Çin'in demiryolu işletmesi China Railway 2 kıta, 10 ülke, 2 denizi aşarak, 12 günde 11 bin 483 km yol kat ediyor. Söz konusu tren Çin, Azerbaycan, Kazakistan, Gürcistan yetkililerinin katılımıyla Ankara Tren Garı'nda tören ile karşılanmış, 15 Kasım'da Marmaray'dan geçerek Avrupa'ya ulaşmıştı.

Çin'den kalkıp Marmaray Tüp Geçidi'ni kullanan ilk yük treni unvanına sahip olan Çin Demiryolu Ekspres treni, yolculuğunu Çekya'nın başkenti Prag'da sonlandırdı. Bu yolculukla Türkiye, Pekin'den Londra'ya uzanan orta koridorun en stratejik bağlantı noktası haline geldi. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı'yla Çin ile Türkiye arasındaki yük taşıma süresi 1 aydan 12 güne, Marmaray'ın bu hatta entegre olmasıyla Uzak Doğu ile Batı Avrupa arasındaki süre ise 18 güne düştü. 

Sonraki Haber