160 milyon dolarlık kapı! Bedeli ağır oldu

Alaska Havayolları, Boeing'in 737 MAX 9 uçağının yere indirilmesinde sonra kâr kaybı için havayolu şirketine 160 milyon dolar ödediğini açıkladı.  

Son Güncelleme:

Alaska Havayolları, 4 Nisan 2024 tarihinde yaptığı başvuruda, ilk çeyrek operasyonlarının ve sonuçlarının Ocak 2024'teki 1282 sefer sayılı uçuşta kapı kopması ve ardından gelen 737 MAX 9'un yere indirilmesinden "önemli ölçüde etkilendiğini" belirtti. 

Alaska Havayolları'nın 1282 sefer sayılı uçuşu 5 Ocak 2024 tarihinde kapının gövdeden kopması sonucunda Portland Uluslararası Havalimanından kalkıştan kısa bir süre sonra uçakta hızlı bir basınç kaybı oluşmuştu.

Alaska Havayollarına göre, Boeing'den alınan tazminat, taşıyıcının "gelir kaybı, düzensiz operasyonlardan kaynaklanan maliyetler ve filoyu işletme hizmetine geri döndürme maliyetleri" nedeniyle uğradığı kayıpları karşılıyor. 

Havayolu şirketi, yaptığı açıklamada, ödemenin "başlangıç" tazminatı olduğunu ve ilk çeyreğin ötesinde daha fazla telâfi sağlanmasının "beklendiğini" de ekledi. 

Federal Havacılık İdaresi (FAA) 6 Ocak 2024 tarihinde Alaska Havayolları'na ait 170 adet Boeing 737 MAX 9 uçağını, kapı kopmasından sonra ABD’de yere indirmişti.

Bu olay, dünya çapındaki Boeing 737 MAX 9 filolarının yere indirilmesine ve kapsamlı bir şekilde incelenmesine yol açtı. 

Sonraki Haber