Rusya'da uçak sıkıntısı: 50 yıllık uçaklar için uçuş izni istendi
Sibirya bölgesinden iki havayolu şirketi AN-24 ve AN-26 model Sovyet uçaklarının kullanım sürelerinin uzatılması için devlete başvurdu.
Bu şirketlerden Angara Havayolu Genel Müdürü Sergey Zorin, yaptırımlar nedeniyle ellerinde başka uçak bulunmadığını söyledi. Zorin, ellerindeki 100 civarındaki uçağın kullanım sürelerinin dolması nedeniyle bu yıl hangara çekileceğini ifade etti.
Polyarnıye Avialinii'den Aleksey Yevseyev ise Yakutistan gibi bölgelerde yolcu ve yük taşımak için AN-24 ve AN-26 uçaklarının alternatifinin bulunmadığını söyledi.
Yevseyev, özellikle son iki yıldır bu uçakların onarım ve bakımı konusunda sorunlar yaşandığını da kabul ediyor.
İlgili bakanlık yetkilileri havayolu şirketlerinin talebinin değerlendirildiğini ifade ettiler.
AN-24 ve AN-26 uçakları
1960'larda Antonov firması tarafından üretilen AN-24 ve AN-26 model uçaklar 50'ye yakın yolcu taşıma kapasitesine sahip. Rusya'nın Sibirya ve uzak kuzey bölgelerinde yolcu ve yük taşımacılığında genellikle bu uçaklar kullanılıyor.
-AN-24 kısa ve orta mesafeli havayolları için tasarlanmış. Üretildiği tarihteki yüksek uçuş performansı, yapısal güvenilirliği, asfaltsız havaalanlarından kalkış yapabilmesi, işletme ekonomisi ve bakım kolaylığı sayesinde sadece Sovyetler Birliği'nde dışında da tanındı. Uçak gövdesi yapısında geleneksel perçinlemenin yerini alan yapışkanlı/kaynaklı bağlantılar kullanılmış, bu da yapısal mukavemetin ve dayanıklılığın artırılmasını sağlamış.
AN-24 uçağı seri olarak Kiev üretim tesisinde (1961-1979, 1.028 uçak), Ulan-Ude tesisinde (1965-1971, 174 uçak), Irkutsk tesisinde (1965-1971, 165 AN-24T uçağı) üretildi. AN-24 uçağı temelinde yaklaşık 40 modifikasyon geliştirildi.
Uzunluğu 23,5 metre olan uçağın kanat açıklığı 74,9 metre ve seyir hızı saatte 420 kilometre.
-AN-26 hafif nakliye uçağı, AN-24RT uçağı temel alınarak tasarlandı ve büyük bir kargo kapısı ve basınç rampası ile genişletilmiş gövde kuyruk bölümünde ikincisinden farklı. Gövdenin altına kayan veya yere inen rampa kapısının tasarımı, hızlı yükleme ve boşaltma işlemleri, büyük boyutlu kargoların ve ekipmanların taşınması ve kargoların ve insanların paraşütle atılması için kolaylık sağlıyor. Rampa tasarımının ABD, Fransa ve İngiltere dahil sekiz ülkede patenti alındı. AN-26’nın seri üretime, Kiev'deki havacılık fabrikasında yapıldı. 1969'dan 1986'ya kadar toplam 1.398 uçak üretildi.
Uzunluğu 23,8 olan uçağın kanat açıklığı 29,2 metre ve seyir hızı saate 440 kilometre.