İtalya dünyanın en uzun asma köprüsünü inşa etmek istiyor ama 3 ufak sorun var!

Fiziksel bir köprü yapmak pek de kolay değildir. İtalyanlar ise bu kez zoru kolay yapmaya karar vermiş gibi görünüyor. Hedeflerinde 1915 Çanakkale Köprüsü'nden daha uzun bir asma köprü yapmak var. Ancak karşılarında 3 ufak problem bulunuyor.

Son Güncelleme:

İtalya'yı Messina Boğazı'ndan Sicilya adasına bağlamayı planlayan İtalyan hükümeti 3 kilometreyi aşacak uzunluğunda asma bir köprü yapmayı planlıyor.

Ancak Wired'ın yaptığı hesaba göre bu köprünün hayata geçmesinin önünde 3 engel bulunuyor.

İlk olarak İtalyanlar böyle bir köprü yapılmasını istemiyor. İkinci olarak ise Messina Boğazı'nın jeolojik yapısı mühendislik sürecini çıkmaza sokuyor. Üçüncüsü ise İtalya'daki sağ popülizm.

Planlanan köprünün bir tarafında Cantabria, diğer tarafında ise Sicilya var. Her iki tarafta yaşayan İtalyan vatandaşları da bu köprüye şiddetle karşı çıkıyor. Hepsinin farklı nedenleri var. Kimileri feribota duygusal bir bağ besliyor, kimisi ise bölgedeki kuşlar ve deniz memelileri için köprünün felaket olacağını savunuyor. Çoğunluk ise köprüyü gereksiz ve pahalı buluyor. Bir başka eleştiri de mevcut altyapıyı yenilemenin çok daha ucuz olması.

3 kilometre boyunca iki taraf arasında asma bir köprü planını bozan bir başka şey de bölgedeki rüzgarlar. Köprünün rüzgarlar nedeniyle sallanması olasılığı yüksek. Ayrıca iki bölge arasında jeolojik bir hareketlilik söz konusu. İki taraf arasındaki mesafe gıdım gıdım olsa da her yıl artıyor.

Politik sorun ise köprünün ülkede milliyetçi bir simge olarak görülmesi. İtalya'nın en büyük, en uzun ve en iyi köprüyü inşa edebileceğini kanıtlama çabası sağcılardan destek solculardan ise muhalefet görüyor. Bu da ideolojik bir bölünmeye neden oluyor.

İtalyan yetkililer 2024 yılında köprüyü inşa etmeye başlamayı planlıyor.

Köprü yapılırsa şu anki en uzun açıklığa sahip olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün ana açıklığından yüzde 60 daha fazla olacak ve 3300 metre ile dünyanın en uzun asma köprüsü unvanını ele geçirecek.

2008 yılında Silvio Berlusconi tarafından sözü verilen köprü birçok kez mali sebeplerle ertelendi. En son aşırı sağcı Giorgia Meloni başbakanlığındaki İtalyan hükümeti projeyi yeniden hayata geçirecek kanun hükmündeki kararnameyi onayladı.

 

Kaynak: Haber Global TV

Sonraki Haber