Çin'i kızdıracak Clubhouse kullanımı: Uygur Türkleri konuşuluyor

Hayatımıza hızlı bir giriş yapan ABD çıkışlı sosyal medya platformu Clubhouse, sürekli artan kullanıcı kitlesiyle dikkat çekerken, sosyal medya ağlarının yasaklandığı Çin'de, Doğu Türkistan'daki Uygur kamplarının konuşulması dikkat çekti

Son Güncelleme:

Facebook, Twitter ve Instagram gibi popüler sosyal medya uygulamalarından özellikleriyle ayrılan Clubhouse, 'ses temelli yeni nesil ağ' olarak tanımlanıyor.

Platforma davetiye sistemiyle dahil olunması kullanıcılarının dikkatini çekiyor fakat uygulamanın bu kadar etkili olmasının nedeni sadece bu yönü değil. 

Clubhouse, günümüzün popüler sosyal medya uygulamaları Twitter, Facebook ve Instagram'ın arasına katıldı.  2020'de Alpha Exploration Co. yazılım şirketi tarafından geliştirilmiş olan Clubhouse uygulaması sohbet odaları üzerinden kullanıcılarına sesli etkileşim imkanı tanıyor. Sohbet odalarının hepsinin bir konusu bulunuyor. Sohbet odalarının kurucuları aynı zamanda moderatör oluyor. Bir moderatör sohbet odasındaki kullanıcılara konuşma izni veriyor. Konuşmak isteyen kişi izin talebi gönderiyor. Uygulama takma isimler ile kullanmanıza izin vermiyor.

İnternette yoğun bir sansür uygulanan ve Twitter, Facebook, YouTube gibi sitelerin erişime kapalı olduğu Çin’de, son aylarda kullanılmaya başlanan bu uygulama ile dünyanın her yerinden insanlar sesli olarak birbirleriyle konuşabiliyor, hikayeler anlatabiliyor ve fikirlerini paylaşabiliyor. Reuters'ten gazeteciler, Çinlilerin katıldığı konuşma gruplarına ulaştı. Binlerce kullanıcının olduğu gruplarda, Doğu Türkistan'daki Uygur kampları, Tayvan'ın bağımsızlığı ve Hong Kong'un tartışma yaratan ulusal güvenlik yasası gibi konuların tartışıldığı tespit edildi. Clubhouse'taki özgürlük alanı Çin'in Twitter'i olan Weibo'da da çok konuşuldu. 65 binden fazla beğeni alan bir Çinli kullanıcı, "Bu ortamın ne kadar dayanabileceğini bilmiyorum. Ama İnternet tarihindeki bu anı kesinlikle hatırlayacağım" diye konuştu.

Henüz sansür edilmese de Clubhouse'un çok yakın zamanda Pekin tarafından yasaklanacağı düşünülüyor. 

Sohbet odalarına yalnızca mevcut üyelerin davetleriyle erişilebilir. Çin'de platforma davetiyeler e-ticaret sitelerinde 50-400 yuan (54,5 - 487 TL) arasında satılıyor. 

CLUBHOUSE NASIL KULLANILIR?

Şu an için sadece iOS kullanıcılarına sunulan uygulamayı öncelikle cihazınıza indirmeniz gerekiyor.

Kullanıcı adı seçilip SMS yoluyla hesap doğrulaması yapıldıktan sonra Clubhouse, hesabınızı bekleme listesine alıyor.

Bekleme listesine girmeden üyelik işleminizin tamamlanması için ise uygulamaya üye olan bir kullanıcı tarafından davetiye almanız şart. Clubhouse'un Android cihazlar için de geliştirilmekte olduğunu belirtiliyor.

CLUBHOUSE DAVETİYESİ NASIL ALINIR?

- Bireysel davetiye yoluyla,

- Diğer sosyal medya platformları üzerinden,

- Clubhouse üyesi arkadaşlar tarafından davetiye alınıyor.

Kaynak: Haber Global TV

Sonraki Haber