Boeing hakkında çarpıcı iddia: Oksijen sistemi arızalı!

Boeing firmasının eski bir çalışanı 787 Dreamliner modeli uçaklardaki basıncın aniden düşmesi durumunda hayat kurtaran oksijen sisteminin çalışmayabileceğini ileri sürdü.

Son Güncelleme:

Şirketin eski kalite kontrol mühendisi John Barnett, yaptığı testlerin uçaklardaki oksijen sistemlerinin dörtte birinde arıza gösterdiğini, bu nedenle ihtiyaç halinde çalışmayabileceklerini, bir Boeing fabrikasında çalışanların şirketin kalite kontrol prosedürlerine sıklıkla uymadıklarını ve arızalı parçaların üretim aşamasında bilinçli olarak uçaklara monte edildiğini de öne sürdü.

Boeing şirketi ise bu suçlamaları reddederken, bütün uçak filolarının en üst düzey kalite ve güvenlik standartlarına uygun bir şekilde yapıldığını, 2017 yılında oksijen tüplerinin bazılarında arıza tespit ettiklerini, ancak bu tüplerin uçaklardan kaldırıldığını savunuyor.

Kabin basıncının düşmesi halinde oksijen sistemleri sayesinde oksijen maskeleri açılıp gaz tüpünden oksijen sağlanıyor. Olmaması halinde, uçaktaki yolcuların hayati fonksiyonlarını uzun süre yerine getiremeyeceği bilinirken, 10 bin 600 metrede bir dakikadan kısa bir süre içinde bilinç kaybı yaşanıyor. Beyin hasarı ve hatta ölümün ihtimaller dahilinde olduğu belirtiliyor.

BOEING 737 MAX 8 KRİZİ 

Endonezya'da Lion Hava Yollarına ait "JT 610" sefer sayılı Boeing 737 Max 8 tipi uçak, 29 Ekim 2018'de, Cakarta'dan Sumatra Adası'ndaki Pangkal Pinang şehrine gitmek üzere havalandıktan kısa süre sonra denize çakılmıştı. 189 kişinin yaşamını yitirdiği kaza, bu tip uçakların ilk kazası olarak tarihe geçmişti.

Etiyopya Hava Yollarına ait Boeing 737 Max 8 tipi yolcu uçağı da 10 Mart'ta Addis Ababa'dan Kenya'nın başkenti Nairobi'ye gitmek için havalandıktan kısa süre sonra düşmüş, uçaktaki 157 kişi hayatını kaybetmişti. 

Etiyopya'daki kazanın ardından Türkiye, Çin, Etiyopya, İngiltere, Almanya, Fransa, Hollanda, Avusturya'nın da aralarında bulunduğu birçok ülke, "Boeing 737 Max" tipi uçakların operasyonlarını geçici olarak durdurmuş ve hava sahalarını bu uçuşlara kapatmıştı. 

Her iki kazada da 737 Max tipi uçaklarda, hücum açısı sensörleri arasındaki veri uyuşmazlığının "Manevra Karakteristiği Takviye Sistemi" (MCAS) adı verilen kontrol sisteminin otomatik devreye sokmasını etkilediği belirtilmişti.

ABD Senatosu Ticaret Komitesi'nde, Endonezya ve Etiyopya'daki kazalarda 346 kişinin ölümüne neden olan 737 Max uçakları hakkında ifade veren Boeing'in Üst Yöneticisi (CEO) Dennis Muilenburg, senatörlerin sorularını yanıtlamış, uçak kazalarında hayatını kaybedenlerin ailelerinden özür dileyerek ''Hatalar yaptık, bazı şeyleri yanlış yaptık. Üzgünüz, gerçekten çok üzgünüz. Bir eş, bir baba olarak kayıplarınızdan derin üzüntü duyuyorum.'' ifadelerini kullanmıştı. 

Sonraki Haber