Sanal dünyanın en sanal varlıkları: Görsel efektli influencerlar
Sanal dünyanın en sanal varlıkları olan ve görsel efektle oluşturulan 'influencer'ların yüz binlerce takipçisi var. Hiç yaşlanmıyorlar, skandallara karışmıyorlar ve sahiplerine çok iyi para kazandırıyorlar...
Sosyal medyanın sanallığından şikayet eden insanlar var. Oradan başlayan ilişkileri samimi bulmuyor insanların, Twitter’da sürekli negatif olduğunu düşünüyorlar. Bu insanlara bir haberimiz daha var. Sosyal medyada artık sadece insanların sanal hali yok. Sanal insanlar da var!
'Laseborlt' herkes gibi bir Youtuber’dı. Son video oyunlarını inceliyor, onlar hakkındaki görüşlerini dile getiriyordu. Sesi bir insana benzese de bütün videolarında bir görsel efekt olarak yer alıyor çünkü gerçek biri değil.
Kendisini 23 yaşında ama yaşsız bir dijital insan olarak tanımlıyor ve başka bir gezegenden dünyaya geldiğini söylüyor. Laserbolt, GamerFuzion isimli bir şirketin yarattığı bir Youtuber. 200 bin aboneli bir kanalın yüzü.
Yapay zekası vasıtası ile konuşabiliyor. “Nesin sen?” diye sorulduğunda, “Ben sizin gibi basit bir insanım ama dijital bir formdayım” cevabını veriyor. Çoğumuz bilmesek de yapay sosyal medya fenomenlerinin hatırı sayılır bir kitlesi var.
SKANDALLARA KARIŞAMAZLAR
Yapay sosyal medya ünlüleri, gerçekleri gibi skandallara karışmıyor, paylaşımlarının yanlış anlaşılma ihtimali yok. Tek sözleri yüzünden sanal linç yemiyorlar. Tasarımcıları tarafından günümüzün güzellik algısını yansıtır bir şekilde tasarlanıyorlar.
Dünyanın en ünlü yapay influencerlarından biri Japonların tasarladığı İmma. Genç ve güzel bir kadın olarak tasvir edilen İmma, bazıları tarafından gerçek insan bile sanılıyor çünkü tasarlayan firma son derece gerçekçi görsel efektler kullanmış. Bir de bunun üstüne İmma gerçek biriymiş gibi 'hayat deneyimlerini' aktararak sosyal medya kullanıcılarının iyice kafasını karıştırıyor: Ağabeyimle kavga ettiğimden bu yana bir ay geçti. Birbirimizle bu kadar süredir konuşmuyor olabileceğimizi bilmiyordum. Her şey çok karışık ve ben bunu çok düşünüyorum. Siz kardeşlerinizle nasıl barışıyorsunuz?
(Bir kullanıcı yazdıklarına karşın ‘dijital göz yaşları’ yorumunda bulundu.)
BAĞ KURMASINI İSTİYOR
İmma’nın Instagram’da 350 bin, TikTok’ta 250 bin takipçisi var. Sosyal medyaya 2018 yılında adım attı. İmma’nın yaratıcısı Aww şirketinin CEO’su Takayuki Moriya, “İnsanları ne hakkında etkilemek istediğiniz her zaman önemlidir” diyor. Moriya, İmma’nın hayranlarının onunla bağ kurmasını istiyor.
Bu yapay influencer’lar sık sık hayat deneyimlerini paylaşarak kullanıcılar ile bağ kurmaya çalışıyor. Hesabı Singapur’dan yönetilen Rae sıklıkla sanata ve kaykay sporuna olan ilgisini sergiliyor. Rae’nin yaratıcıları anonim kalmayı tercih ediyor. Bu yapay infulencer’ın sonsuza kadar 25 yaşında olacağı söyleniyor. Rae, geçen ocak ayında Çinli rap sanatçısı VaVa ile birlikte bir dergiye kapak bile oldu.
Rae bu kapakla ilgili şunları söyledi: Birbirimizi gördüğümüz an kimyamız tuttu. İkimizde kalıpları kırmak istiyoruz ve kızların ortaya yeteneklerini koyduğunda ve çok çalıştıklarında bir şeyleri değiştirebileceklerini göstermek istiyoruz.
HEP YAŞIN 19...
Her zaman 19 yaşında kalacak başka bir yapay fenomen ise Lil Miquela. 2016 yılında oluşturulan karakterin 3 milyon Instagram takipçisi var ve son derece ünlü biri. Görsel efektle oluşturulan fenomenler yaşlanmıyor ama bunun aksini göstermek isteyenler de var. Yaratıcı teknoloji uzmanı olarak Brown Medya Yenilik Enstitüsü’nde çalışan Ziv Schneider, Sylvia’yı yarattı. Sylvia takipçilerinin gözü önünde yaşlanan ilk sanal sosyal medya personası oldu.
Temmuz ve Kasım ayları (2020) arasında 5 ay yaşamını sürdüren Sylvia’nın performansının sona erdiği ‘ailesi’ tarafından gönderilen bir Instagram mesajı ile son buldu. Beş ay içerisinde 2.700 takipçi kazanan Sylvia’nın yaratıcısı Schneider, “Ona bağlanan çok takipçi vardı, kaç yaşında olduğu önemli değildi” diyor.
Rae, kendisine ‘sanal fenomen’ denmesinden hoşlanmıyor. “Gerçek ve sanal arasındaki orta noktaya bağlı olmak tatlı bir şey” diyor.
Yukarıda yer alan bilgilerin önemli bir bölümü The Vice'ta Koh Ewe imzasıyla yer alan 'Inside the Increasingly Weird World of Virtual Influencers' isimli makaleden alınmıştır.
Kaynak: Web Özel