Meta'dan AB kararı: Facebook ve Instagram için reklamsız üyelik seçeneği

Sosyal medya platformları Facebook ve Instagram'ı bünyesinde bulunduran Meta şirketi, AB düzenlemelerine uyum sağlama amacıyla kullanıcılarına aylık reklamsız abonelik seçeneği sunacağını açıkladı.

Son Güncelleme:

Facebook, Instagram ve Whatsapp'ı bünyesinde bulunduran Meta, Avrupa'daki kullanıcılara reklamsız erişim için aylık abonelik seçeneği sunulacağını duyurdu.

Yapılan açıklamada, Avrupa'daki düzenlemelere uyum sağlanması amacıyla Avrupa Birliği (AB), Avrupa Ekonomik Alanı ve İsviçre'de yeni bir abonelik seçeneği sunulacağı bildirildi.

Açıklamada, kasım ayında bu bölgelerdeki Facebook veya Instagram kullanıcılarına kişiselleştirilmiş hizmetleri reklamlarla ücretsiz olarak kullanmaya devam etme veya reklamları engellemek için abone olma seçeneklerinin sağlanacağı aktarıldı.

Kullanıcıların abone olmaları halinde bilgilerinin reklam için kullanılmayacağı belirtilen açıklamada, abonelik ücretinin web üzerinden aylık 9,99 avro veya iOS ve Android mobil işletim sistemleri üzerinden aylık 12,99 avro olacağı kaydedildi.

META'NIN 3. ÇEYREK BİLANÇOSU

Meta'nın geliri, yılın üçüncü çeyreğinde 34,1 milyar dolara yükseldi.

Şirketin 2023'ün üçüncü çeyreğinde geliri, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 23 artarak 34,1 milyar dolara çıktı. Şirket, 2022'nin aynı döneminde 27,7 milyar dolar gelir elde etmişti.

Meta'nın net karı da bu yılın üçüncü çeyreğinde yüzde 164 artışla 11,6 milyar dolara yükseldi. Şirket, 2022'nin üçüncü çeyreğinde 4,4 milyar dolarlık net kar açıklamıştı.

Şirketin 2022'nin üçüncü çeyreğinde 1,64 dolar olan hisse başına karı da bu yılın aynı döneminde 4,39 dolara ulaştı.

Meta çatısı altındaki Facebook'un günlük ve aylık aktif kullanıcı sayısı, bu dönem de artışını sürdürdü.

Facebook'un günlük aktif kullanıcı sayısı, eylül ayı itibarıyla yıllık bazda yüzde 5 artarak 2,09 milyara yükseldi. Sosyal paylaşım sitesinin aylık aktif kullanıcı sayısı da aynı dönemde yüzde 3 artışla 3,05 milyar oldu.

Kaynak: AA

Sonraki Haber