ABD'de yeniden lüks araç çılgınlığı! Bu kez alıcıları çok başka...
Pandemi kısıtlamaları sonrası enflasyon ve yüksek enerji fiyatlarına karşın ABD'de lüks araç satışları rekor kırıyor. Teknoloji ve eğlence sektöründe servet yapan gençler, paralarını en pahalı otomobillere yatırıyorlar.
ABD'deki enflasyon artışı ve enerji fiyatlarındaki yükselişe karşın, lüks araçlara ilgi dikkat çeken bir şekilde her geçen gün artıyor. Pandemi döneminde servetini dijital dünya sayesinde büyüten Amerikalılar, lüks araç alımına yöneldiler.
ABD'de lüks araçların satış payı toplam araba pazarının yüzde 17'sini aşarak rekor kırdı. Daha önceki rekor 2019 yılında yüzde 14 ile gerçekleşmişti. Tesla, BMW, Mercedes - Benz gibi markalar, pazardaki paylarını istikrarlı bir şekilde büyüttüler.
ABD'li bir araştırma firması olan Kelley Blue Book'a göre, bu tarz araçların satışı, 2021'de bir önceki yıla göre yüzde 13 artışla 2.4 milyona ulaştı. Süper premium olarak adlandırılan Lamborghini, Ferrari ve Bentley gibi araçların satış rakamları ise hala küçük olsa da geçtiğimiz temmuz ayında yüzde 36 artarak bu yıl 6 bin 700 araca yükseldi.
TEKNOLOJİ VE EĞLENCE SEKTÖRÜNDE SERVET YAPANLAR
Volkswagen AG'nin bir birimi olan Bentley'de satış ve pazarlamadan sorumlu yönetim kurulu üyesi Alain Favey, "Refah seviyesi yükseldikçe lüks araç pazarı da büyüyor" diyor. Favey, geçtiğimiz birkaç yılda genişleyen varlıklı insan havuzunun, Bentley gibi markalar için daha büyük bir müşteri tabanı sağladığını söyledi. ABD'deki bu varlıklı alıcıların çoğunun daha genç olduğunu ve teknoloji ve eğlence endüstrilerinde servet yaptıklarını söyledi. Sosyal medya fenomenleri, YouTuberlar, TikTok yıldızları bu genç insanların çoğunu oluşturmakta.
Analistler, pandemi sırasında yükselen borsa ve ev fiyatlarının birçok Amerikalının harcama gücünü artırmasıyla lüks otomobil piyasasının ekstra bir yükseliş kaydettiğini söylüyor. ABD'li veri firması JD Power'da bir analist olan Tyson Jominy, "Arz kısıtlı olmasaydı satış rekorları çok daha yüksek olabilirdi" diyor.
Araba piyasasında lükse olan eğilim, ABD ekonomisinde ortaya çıkan daha geniş bir bölünmenin başka bir örneği. Bugünün koşullarında, gelir düzeyi düşük alıcılar geride dururken, imkanları olanlar ise parayı harcamaktan sakınmıyorlar.
Floridalı otomobil satıcısı Jack Hanania, lüks araçlara olan ilginin güçlü olduğunu söylüyor. İş insanı bu talebi gördüğü için 2 yıl önce 100 bin dolardan pahalı 2. el otomobiller için galerisi açmış. 2021'de 250 bin dolardan pahalı tam 30 Lamborghini marka otomobil sattığını söyleyen iş insanı, "Biraz talep olduğunu biliyordum. Ama her yerden gelip bu arabaları alacak bu kadar çok alıcımız olduğunu bilmiyordum" diyor.
OTOMOTİV SEKTÖRÜ LÜKS ARAÇ ÜRETİMİNE DÖNÜYOR
Analistler, lüks bir aracın ne olduğuna dair tek bir tanım olmadığını söylüyor. Lüks araç kategorisi, daha varlıklı müşterileri hedeflemek amacıyla kurulmuş ve hem sattıkları model türlerinde hem de bayilerde daha üst düzey bir deneyim sunan markaları içeriyor.
Çoğu zaman, bu araçlar, pazardaki emsallerinden daha yüksek fiyata satılıyor. Ancak otomotiv sektöründe üreticilerin tedarik sorunları ve bayilerin stok sıkıntısı ile boğuşması nedeniyle son yıllarda yeni araçların fiyatları yükseldi. Bu yüzden bazı kategorilerde lüks ve lüks olmayan modeller arasındaki fiyat farkı önemli ölçüde daraldı.
Uzmanlar, otomobil şirketlerinin lüks araç üretimine öncelik vererek ve daha pahalı seçenekler sunma eğiliminde olduğunu söylüyor. Örneğin orta segment araçları ile tanınan Cadillac, şimdiye kadarki en pahalı modelini piyasaya sürmeyi planlıyor. Celestiq adlı el yapımı dolarlık elektrikli bir araç 300 bin dolardan alıcı bulacak.
Mercedes-Benz Group G-Serisi SUV ve Mercedes-Maybach modelleri de dahil olmak üzere, genellikle 100 bin dolar ve üzerinde satılan araçlara daha fazla odaklanmak için küresel ürün yelpazesini yeniden şekillendiriyor.
*Bu haberde, Wall Street Journal'de "Americans Snap Up Teslas, Bentleys, Lamborghinis as the Luxury-Auto Market Booms" başlığı ile yayımlanan makaleden faydalanılmıştır.
Kaynak: Web Özel